וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: מחויבים לביטחון קוריאה הדרומית

בשיחת טלפון עם נשיא קוריאה הדרומית אמר אובמה כי בתגובה לירי מצידה של פיונג יאנג ייערכו יותר תרגילים צבאיים משותפים של ארצו וסיאול. "אנו מחויבים להגן עליכם", אמר אובמה

ארה"ב מתייצבת לימינה של סיאול: נשיא ארה"ב ברק אובמה שוחח הלילה (רביעי) בטלפון עם הנשיא לי מיונג-באק בעניין הירי שביצעה אתמול קוריאה הצפונית לעבר ארצו. השניים סיכמו לקיים יותר תרגילים צבאיים בתגובה לירי. כן ציין הנשיא האמריקאי כי "ארה"ב מחויבת להגנתה של קוריאה". בהודעה שנמסרה מהבית הלבן נאמר כי התרגילים הצבאיים עליהם דובר ייערכו בימים הקרובים ויושם בהם דגש על "שיתוף הפעולה הקרוב בין המדינות".

שר ההגנה של קוריאה הדרומית קים טאי יונג התייחס מוקדם יותר לתקרית הירי, בה נהרגו שני בני אדם, ואמר כי המניע לירי היה שיקולים פנים-פוליטיים של פיונג יאנג, על רקע סיום כהונת המנהיג קים ג'ונג איל. לדבריו, "אנו רואים בפעולה צעד מתוכן היטב שמטרתו לחזק את השליטה באנשיהם על רקע העברת השלטון במדינה".

האו"ם קרא לאיפוק באזור, והציע כי המדינות יקיימו דיאלוג בין בכירי צבא. בהודעה שמסר פיקוד האו"ם באזור נאמר כי "נחקור את התקרית במסגרת תפקידנו לשמירת הבנות שביתת האש". עוד נמסר כי "קראנו לשיחות בין הצדדים בדרג של קצינים בכירים, בכדי להביא לחילופי מידע ולעצור את הסלמת המצב".

אתמול בבוקר ירה צבא קוריאה הצפונית פגזי ארטילריה לעבר האי הדרום-קוריאני יאונג-פיאונג שבים הצהוב, ממערב לחצי האי הקוריאני. הטלוויזיה המקומית דיווחה כי שני חיילים נהרגו ועוד 18 בני אדם נפצעו, בהם שלושה במצב קשה. שלושה מהפצועים הם אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully