וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה סופי: האפיפיור מתיר שימוש בקונדום

לאחר כמה הודעות סותרות, הוותיקן פרסם הבהרה לפיה השימוש בקונדום מותר לגברים ונשים, אם הוא נועד למנוע הדבקה באיידס. ”אמצעי מניעה הם הרע במיעוטו, אם החלופה היא הדבקה”

אחרי מספר הודעות מבולבלות שיצאו בנושא, קבע אמש (שלישי) הוותיקן סופית כי השימוש בקונדום מותר לגברים ולנשים, כאשר הוא נועד למנוע הדבקה בנגיף האיידס. בספרו החדש, כתב האפיפיור בנדיקטוס ה-16 כי השימוש בקונדום מותר במקרים מסוימים, ונתן לדוגמה מקרה של זונה ממין זכר האחראי לאי-הפצת מחלתו ללקוח.

בשל אי הבנות רבות שעלו סביב עמדת הכס הקדוש, פרסם דובר הוותיקן, האב פדריקו לומברדי, דברי הבהרה. האב לומברדי הסביר, כי שינוי המדיניות חל על כל נשא איידס, מתוך התפיסה שמניעת הדבקה מצדיקה את מניעת ההיריון האפשרי, בבחינת "הרע במיעוטו".

הדובר הדגיש כי ההנחייה חלה על "נשים, גברים וטרנסקסואלים. זהו צעד ראשון לקראת לקיחת אחריות, שנועד למנוע העברת סיכון רציני למישהו אחר".

יצוין כי מדובר במהפכה של ממש בעמדת האפיפיור: בשנה שעברה אמר בנדיקטוס במהלך ביקור באפריקה כי השימוש בקונדומים לא יכול למנוע את התפשטות האיידס, והוא אף יכול להחמיר את המצב. עמדה זו גררה ביקורת חריפה, בעיקר משום שבאפריקה מיליוני בני אדם נושאים את הנגיף.

מומחי אתיקה המקורבים לוותיקן ביקשו להדגיש, כי העמדה החדשה לא מעודדת, חלילה, שימוש באמצעי מניעה, אלא רואה בהם כ"רע במיעוטו", לעומת הפלות או הפצת נגיף האיידס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully