וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: מודאגים ממאמצי אירן לפתח טיל גרעיני

דו"ח סודי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מגלה כי לאירן יש בעיות טכניות בתוכנית הגרעין. על-פי הדו"ח, אירן העשירה עד כה יותר מ-3 טון אורניום, המספיק לפחות לשתי פצצות

הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) פרסמה הערב (שלישי) דו"ח על תוכנית הגרעין האירנית. כפי שכבר נחשף בבוקר, הדו"ח מגלה כי תהליך העשרת האורניום במתקן הגרעיני בנתנז פסק החודש מסיבה לא ברורה. כותבי הדו"ח הסודי שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, מביעים את דאגתם מפני המשך המאמצים האירניים לייצר טיל הנושא ראש נפץ גרעיני. ראשי הסוכנות אף שיגרו מכתב לאירן, בו הם דוחקים בה לשתף פעולה ולסייע לפתרון המשבר הבינלאומי סביב תוכנית הגרעין שלה.

בדו"ח נכתב כי למרות הפסקת הפעילות, אירן הספיקה כבר להעשיר למעלה משלוש טונות של אורניום ברמה נמוכה, בכמות המספיקה לייצור שתי פצצות אטום.

מהדו"ח עולה כי "תנודות לא מוסברות" בתפקודן של אלפי הצנטריפוגות המעשירות אורניום במתקן הגרעיני הסמוך לעיר נתנז הובילו לפגיעה זמנית בפעילות המתקן. או?ל?י היינונן, בכיר בסבא"א לשעבר, אמר הבוקר כי 3,772 מהצנטריפוגות ממשיכות לפעול ומוזנות באורניום במצב גז, ואילו 5,084 מהן עמדו מלכת. "אנו למדים מכך שיש בעיה", אמר.

לא נמסרו פרטים נוספים לגבי הסיבות לתקלה, אולם הערכות הפרשנים ברחבי העולם הופנו בעקבות הדיווח לווירוס המחשבים "סטאקסנט". וירוס שתקף בין היתר את מחשבי תוכנית הגרעין, לפני מספר חודשים.

עדכון ראשון: 18:43, 23.11.10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully