וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניהו: גלנט לא הדליף מידע לתקשורת

בפאנל בנושא צנזורה, שנערך במסגרת כנס אילת לתקשורת, התייחס דובר צה"ל ליחסיו של הרמטכ"ל המיועד יואב גלנט עם התקשורת. לדבריו, גלנט מעולם לא הדליף מידע לעיתונאים

דובר צה"ל, תת-אלוף אבי בניהו, התייחס היום (שלישי) בפאנל בנושא צנזורה שנערך בכנס אילת לתקשורת לפרשת הדלפת המסמכים על ידי ענת קם, לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו. דובר צה"ל אמר כי "אורי בלאו שלח מסמך לצנזורה שפסלה את כולו. מיד נעו אמות הספים בכל המערכת. שלחתי אליו את סגני, עופר קול, שיחזיר את המסמך מיד, תוך גזירת כל פרט מזהה של המקור. אפילו היינו מוכנים להגיע אליו הביתה לגרוס את המסמך, אך הוא סירב".

בניהו אמר עוד, כי זו לא הייתה הפעם היחידה שבלאו העביר מסמכים כאלה לצנזורה: "בפעם השנייה שזה קרה, שוב שלחתי את סגני עופר קול. כל אותו זמן ניסיתי להרגיע את ה'קודקודים' שלא יפעלו, אך אחרי הפעם השנייה זה עבר לטיפול השב"כ".

בהמשך התייחס בניהו גם לקשריו של הרמטכ"ל הנכנס יואב גלנט עם התקשורת וענה בתשובה לשאלה האם גלנט נקרא לבירור עקב הדלפות עיתונאים, כי "אני אומר לכם בהן צדק: אני לא מכיר מקרה של הדלפה לעיתונאי או בירור של הרמטכ"ל עם יואב גלנט. אני כן יודע שהרמטכ"לים לדורותיהם לא היו אמא תרזה בכל הנוגע לקשר עם עיתונאים אבל כשהתיישבו על כיסא הרמטכ"ל דעתם השתנתה".

בנוסף, האשים בניהו את התקשורת שלא פרסמה מקרים בהם הוענשו בכירים בצה"ל בגין הדלפת מידע לתקשורת, בשל הרצון לא להפחיד מקורות. לדבריו, "לפני כמה חודשים נידון תא"ל בצה"ל ל-21 ימי מחבוש על תנאי ולקיצור חופשת השחרור בעקבות הדלפת מידע ללא אישור – מה שגרם לו נזק של עשרות אלפי שקלים. לפני שבעה חודשים אל"מ ששוחרר כבר מצה"ל נקרא חזרה ונשפט לשבעה ימי מחבוש בפועל בעקבות הדלפה. העיתונאים לא מפרסמים את זה כדי לא להפחיד מקורות, בשביל זה אני מגיע לכנסי תקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully