וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ירידה במספר נשאי האיידס בעולם

לפי דו"ח סוכנות האו"ם למלחמה באיידס, התפשטות המחלה בעולם נבלמה ותפוצתה מצטמצמת. מספר הנדבקים החדשים צנח ב-20% בתוך עשור. בצד השלילי: רק שישית מהנשאים מטופלים

התפשטות מחלת האיידס בעולם נבלמה ותפוצתה הולכת ומצטמצמת - כך עולה מדו"ח שהציגה היום (שלישי) סוכנות האו"ם למלחמה באיידס (UNAIDS).

לפי הנתונים, בשנת 2009 הוערך מספר נשאי נגיף ה-HIV בעולם ב-33.3 מיליון - אומנם ירידה קטנה בלבד לעומת 33.4 מיליון נשאים בשנה שלפניה, אך זו גם נקודת ציון היסטורית: לראשונה מאז התפרצות המגיפה לפני יותר מ-20 שנה, חלה ירידה עולמית במספר הנשאים.

היפוך המגמה הזה הוא תוצאה של ירידה עקבית במספר הנדבקים החדשים בנגיף מדי שנה. לפי הדו"ח, ב-2009 נדבקו בנגיף 2.6 מיליון בני אדם - ירידה של כמעט 20% מ-1999, אז היתה המגפה בשיאה.

המגמה אף בולטת יותר ב-15 המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהמחלה - שם שיעור הירידה בהידבקות עומד על 25% - תוצאה של שנים ארוכות של חינוך להרגלים מיניים זהירים יותר.

רק שלא יפסיקו את המימון

יותר מ-60 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף הקטלני מאז עבר לראשונה מקופים לבני אדם בסוף שנות ה-80', וכמעט מחציתם מתו כבר.

למרות השיפור במניעת המחלה, מצב הטיפול בנשאים ובחולים עדיין בכי רע - רק חמישה מיליון, שישית מהם, מקבלים כיום טיפול מציל חיים נגד המחלה. שיעור המטופלים אף נמוך הרבה יותר בקרב אוכלוסיות מועדות כגון נרקומנים ועובדי תעשיות מין.

מנכ"ל הסוכנות, מישל סידיבה, הסביר היום כי על כל אדם חדש שמתחיל לקבל טיפול, עדיין נדבקים במחלה שניים חדשים - "בעוד שרק לפני כמה שנים, היחס היה חמש הידבקויות לכל שני אנשים שמתחילים טיפול. אנחנו סוגרים את הפער בין מניעה לטיפול".

עם זאת, הוא הזהיר מפני הצהרות כאילו "המטרה הושגה", משום שהמימון העולמי לארגונים הנלחמים באיידס כבר הולך ופוחת, ככל שהמחלה מתרחקת מהתודעה הציבורית.

תרופה המצמצמת סיכון להידבקות

בתוך כך, נראה שחלה היום התקדמות נוספת בפיתוח תרופה למחלה, כשהחברה הביוטכנולוגית האמריקנית "גיליאד" הודיעה שבמחקר שערכו מדעניה על גלולה חדשה שפותחה בחברה, התברר שהגלולה, הקרויה "טרובדה", צמצמה ב-44% את שיעור ההידבקות באיידס.

המחקר נערך בקרב גברים הומוסקסקואלים וביסקסואלים, בין היתר בפרו, בתאילנד ובדרום אפריקה. עוד נמצא, כי גברים שנטלו את התרופה בעקביות מצויים בסיכון נמוך ב-70% ללקות במחלה ביחס לכאלו שלא נטלו אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully