וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הווירוס? תקלה בתוכנית הגרעין האירנית

סבא"א צפויה לאשר היום כי חלק ניכר מאלפי מהצנטריפוגות המעשירות אורניום במתקן הגרעיני בנתנז עמדו מלכת באופן זמני. מומחים מעריכים כי הסיבה לתקלה היא וירוס המחשבים "סטאקסנט"

קשיים בתוכנית הגרעין האירנית: הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) צפויה להודיע היום (שלישי) כי "תנודות לא מוסברות" בתפקודן של אלפי הצנטריפוגות המעשירות אורניום במתקן סמוך לעיר נתנז הובילו לפגיעה זמנית בפעילות המתקן. או?ל?י היינונן, בכיר בסבא"א לשעבר, אמר הבוקר כי 3,772 מהצנטריפוגות ממשיכות לפעול ומוזנות באורניום במצב גז, ואילו 5,084 מהן עמדו מלכת. "אנו למדים מכך שיש בעיה", אמר.

לא נמסרו בשלב זה פרטים נוספים לגבי הסיבות לתקלה, אולם הערכות הפרשנים ברחבי העולם הופנו בעקבות הדיווח לווירוס המחשבים "סטאקסנט". וירוס שתקף בין היתר את מחשבי תוכנית הגרעין, לפני מספר חודשים.

היינונן עצמו, שהיה סגן מזכ"ל סבא"א עד אוגוסט האחרון, העריך כי הווירוס הוא שעומד מאחורי התקלה. אירן, מנגד, עומדת בהכחשתה וטוענת כי הווירוס, מסוג "תולעת", לא גרם לכל נזק במתקניה. יש לציין כי גם קודם למתקפת סטאקסנט, העריכו מומחים במערב כי המתקן בנתנז, המשמש להעשרת אורניום ברמה גבוהה - עד למידה הנחוצה לייצור נשק גרעיני - אינו פועל בקיבולת מלאה.

עוד אמר היום היינונן, כי נראה שיש פגיעה גם בנסיונות האירניים לפתח צנטריפוגה "מדור שני", שיכולה להעשיר אורניום במהירות גבוהה יותר. זאת, בגלל מחסור בחומרי גלם רלוונטיים, שאינם מגיעים בגלל הסנקציות הבינלאומיות.

בתוך כך, גמביה שבמערב אפריקה הודיעה הלילה על ניתוק יחסיה עם אירן. לדברי גורם במשרד החוץ במדינה, הצעד הוא תגובה לתפיסת משלוח נשק שעשה את דרכו מאירן לגמביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully