וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ילדים להורים גרושים בסיכון כפול לשבץ

מחקר שנערך בקנדה בו השתתפו 13 אלף בני אדם מצא, כי ילדים להורים גרושים נמצאים בסיכון כפול ללקות בשבץ במהלך חייהם מאשר ילדים אחרים

ילדים להורים גרושים נמצאים בסיכון כפול ללקות בשבץ במהלך חייהם מאשר ילדים אחרים. כך עולה ממחקר חדש שנערך בקנדה ופורסם הערב (שני) במגזין הבריאות "live science".

לדברי החוקרים, הקשר בין הורים גרושים לבין שבץ החזיק מעמד גם כאשר נכללו גורמים נוספים כמו השמנה, עישון וסוכרת. מדובר בפעם הראשונה שקשר כזה נמצא במחקר.

עורכת המחקר, פרופ' אסמה פולר תומסון, המתמחה בעבודה סוציאלית וברפואה, אמר כי המחקר ישפוך אור על ההשפעה של אירועים ומצבי לחץ בילדות, על המצב הבריאותי של האדם בבגרותו. לדבריה, יש להמשיך ולבחון את הקשר בין שבץ וגירושין במשפחה.

ממצאי המחקר מבוססים על סקר שנערך בקרב כ-13 אלף מתושבי קנדה בשנת 2005. פולר תומסון הסבירה, כי מכיוון שרוב האנשים שלוקים בשבץ נמצאים מעל גיל 65, רוב הנשאלים שלקו בשבץ נולדו בשנת 1940 או מוקדם יותר. באותה תקופה, מקרי הגירושין היו נדירים יותר, ולדבריה של פולר תומסון, "ההקשר והתוצאות של גירושי הורים בשנות ה-40' או ה-50' היו בוודאי שונים מאוד מהחוויות של ילד להורים גרושים כיום".

לדבריה, הדעה הקדומה בנושא הייתה גדולה יותר, ולכן הגיוני שהורים שאכן התגרשו עשו זאת בנסיבות קשות יותר מאלה הנפוצות כיום. פולר תומסון ביקשה לציין, כי המחקר מצא קשר בין הורים גרושים ושבץ, אך לא טוען כי גירושים במשפחה גורמים לשבץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully