וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני משפט: מת המבוקש הנאצי "מספר 3 בעולם"

סמואל קונץ, שהואשם ביולי האחרון במעורבות ברצח 430 אלף יהודים במחנה בלזץ, מת בגיל 89, לפני שנקבע מועד משפטו. מנהל מרכז ויזנטל: "תסכול עמוק - עד שעלו עליו, הוא מתפגר לו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

סמואל קונץ, שנחשב ל"מבוקש הנאצי מספר 3" בעולם, על פי מכון שמעון ויזנטל, מת בשבוע שעבר בגרמניה בגיל 89 - כך הודיע היום (שני) בית המשפט שבו היה אמור לעמוד לדין בגין מעורבותו בהשמדת יהודים במחנה בלזץ בפולין.

כתב האישום נגד קונץ הוגש ביולי האחרון בברלין. הוא הואשם בנטילת בנטילת חלק ברצח 430 אלף יהודים וקורבנות אחרים במחנה. ביום מותו, עדיין לא נקבע מועד לתחילת המשפט, שאמור היה להיערך בעיר בון. קונץ הכחיש כל העת את האישומים נגדו.

קונץ, ככל הידוע, שירת בתחילת המלחמה דווקא בצבא האדום, אך נשבה על ידי הנאצים, שהציעו לשבויים להתנדב לאס.אס. הוא עבר הכשרה והפך לשומר במחנה בלזץ - המחנה השלישי מבחינת היקף ההרג שהתרחש בו. שם, לפי כתב האישום, במשך שנה וחצי נטל חלק פעיל בהשמדה.

המקרה של קונץ דומה מאוד למקרה של ג'ון דמיאניוק, המואשם שסייע בהריגתם של כ-28 אלף יהודים במחנה סוביבור, גם כן לאחר שנשבה מהצבא הרוסי. ככל הנראה, קונץ אף הוזמן בשלב מסוים להעיד במשפטו של דמיאניוק.

למשמע הידיעה על מותו, ביקש ד"ר אפרים זורוף, מנהל מרכז שמעון ויזנטל בישראל, להביע "תסכול עמוק". בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר ד"ר זורוף: "הנה, אחרי עשרות שנים, סוף סוף עלו עליו והגישו נגדו כתב אישום - והנה הוא מתפגר לו, והוא לא יובא למשפט. אני מתנחם בזה שהוא נחשף והוגש נגדו כתב אישום, וכך כולם יודעים מי הוא ומה הוא עשה - אבל זה רק קורטוב של צדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully