וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מציג: כך חילוניות מקבלות פטור במרמה

21.11.2010 / 20:53

תמונות חשפניות בפייסבוק ותכתובות שנשלחו ביום שבת, הן רק חלק מה"ראיות" בהן משתמשים בצה"ל על מנת לתפוס בנות שהגישו הצהרות כוזבות בדבר היותן דתיות על מנת להשתחרר מהשירות הצבאי

תופעת הבנות החילוניות שמצהירות שהן דתיות על מנת להשתחרר מהשירות הצבאי איננה חדשה, אך מבט פרטני יותר מגלה עד כמה קל המהלך לביצוע. בישיבה משותפת של וועדת החוץ והביטחון והחוקה של הכנסת על הצעת חוק "פטור מטעמי דת", אשר הוגשה על מנת לסייע לצה"ל להילחם בתופעה, הציג ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם באכ"א, תא"ל אמיר רוגבסקי, מספר דוגמאות של בנות שהצהירו שהן דתיות וקיבלו על סמך זאת פטור מהצבא. זאת בעוד שמשרד חקירות שהצבא שכר חשף כי מדובר בשקר.

באחד המקרים, הציג תא"ל רוגבסקי, נערה שהצהירה כי היא דתייה, בעוד שבדף האישי שלה ברשת החברתית "מקושרים", היא רשומה כחילונית. בעמוד פורסמו גם תמונות שלה בלבוש חשוף, אשר אימתו את הצהרתה באתר. לטענת רוגבסקי, התמונות שהוא הציג הן התמונות ה"עדינות" שלה.

במקרה נוסף שהוצג בוועדה, סופר על ח', נערה שלמדה בבית ספר דתי עד כיתה ח' והיום היא תלמידה בבית ספר ממלכתי מעורב. בעוד שהיא הצהירה בפני צה"ל כי היא דתייה, רוגבסקי הציג את הנתונים לפיהם בדף הפייסבוק שלה מופיעות תמונות שלה בלבוש חושפני. כשנשאלה על כך על ידי צה"ל, הסבירה ח' כי היא "לא רואה בעיות בתמונות, משום שהייתי לבד". בנוסף, בעוד שהיא הכריזה שהיא לא הולכת לים, היא נראית בתמונות עם בגד ים.

במקרה נוסף, ס', תלמידה במגמת עיצוב אופנה, פרסמה תמונות חושפניות שלה ובדף הפייסבוק שלה התפרסמו תכתובות שנשלחו ביום שבת. לדברי רוגבסקי, מנהלת בית ספרה שלחה מכתב לצה"ל ובו היא מסבירה כי ס' היא בת לאם חד הורית והיא מבקשת לשרת שירות לאומי כדי לסייע בבית, ומשום כך היא הצהירה הצהרה כוזבת על היותה דתייה.

"צה"ל מאיים על הבנות במעצר"

"המקרים הללו, גם אם הם לא ראיות לבית משפט, הם נורות אזהרה", אמר רוגבסקי. "אנחנו לא לוקחים רק נתון אחד ולא כל תמונה, אלא בודקים את כל המכלול. זה תהליך שלם ורחב. הבעיה היום, היא שכשמסיימים את התהליך, הדרך היחידה העומדת בפנינו היא להגיש תלונה למשטרה, אך עד שהתלונה מתבררת היא כבר לא רלוונטית. לכן הצעת החוק מציעה לאפשר לפוקד לבדוק את הפטור ולעשות יחד איתם תהליך של בירור. ההצעה לא מדברת על תנאים להגשת הפטור. הפטור יינתן גם לבת שנדע בבירור שהיא חילונית. ניתן את הפטור ואז נעשה את הבירור".

עורך הדין דוד איזקסון, המייצג מספר בנות שנחשדו על ידי הצבא בהצהרת שקר, טען בוועדה, כי צה"ל איים במעצר על חלק מהבנות אותן הציג רוגבסקי. זאת בעוד שהן עמדו בכל התנאים הקבועים בחוק להגשת פטור. "אני מייצג בנות 17 הנתונות במשבר, עם איומים במעצר, והן צריכות להגיע למשרד עורכי דין ולהתחנן שאלחם עבורן את המלחמה של צה"ל נגדן. צה"ל צריך לעמוד בקריטריונים שהוא מציב לעצמו".

על פי נתוני צה"ל שהוצגו בוועדה, נכון להיום, רק 50% מתושבי ישראל מתגייסים, ובעשור הקרוב מספר המתגייסים יירד ל-40% בלבד. עם זאת, בקרב המועמדים לגיוס נרשמה עלייה במוטיבציה. ל- 85% מהבנות העומדות בפני גיוס יש מוטיבציה גבוהה מאוד, בניגוד ל- 78% לפני שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully