וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: "מחכים להציל את אחינו הכורים"

האש בתוך המכרה בוערת, הגזים מתפשטים והבוקר נשמע עוד פיצוץ. החילוץ ממשיך להתעכב ועדיין לא ידוע מתי יחל. בחוץ, המשפחות מנסות לשמור על תקווה. בינתיים בסין: עוד 28 כורים לכודים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

מכשולים שונים ממשיכים היום (ראשון) לעכב את תחילת חילוצם של 29 הכורים הלכודים מאז יום שישי בתוך מכרה פחם בניו זילנד ולייסר את בני משפחותיהם, הממתינים בחרדה מחוץ למכרה, לאחר יותר מ-48 שעות ללא כל קשר עם יקיריהם - שמצבם אינו ידוע.

כוחות ההצלה ממשיכים בקידוחו של פיר לתוך המכרה, דרכו ניתן יהיה לבדוק את איכות האוויר בתוכו, לאחר שבדיקות העלו כי בחלקיו העליונים יש ריכוז גבוה של גזים מסוכנים. רק לאחר שתוצאות הבדיקות יוכיחו כי ניתן להיכנס למכרה, יוכלו צוותי החילוץ להתחיל בפעולות ההצלה.

הבוקר חל עיכוב נוסף, כשממעמקי המכרה נשמע קול פיצוץ נוסף, שאושש את החששות שבפנים ממשיכה לבעור אש המפיצה גזים רעילים. המשטרה המקומית מסרה הבוקר כי עדיין "אין דרך לדעת" מתי ניתן יהיה להתחיל במבצע ההצלה. מפקד המשטרה, גארי נואלס, אמר לעיתונאים כי יש עדיין תקווה לאיתור הלכודים, אולם המידע שהמשטרה מוסרת למשפחות הוא "ריאליסטי".

מפקד צוות החילוץ המיועד, טרוור ווטס, אמר במסיבת עיתונאים כי אחד מחברי הצוות שלו נמצא בין הלכודים במכרה. "אני יכול להבטיח שכל חברי צוות החילוץ שעובדים על המבצע הזה ממתינים לרדת למטה כדי להציל את אחינו", הבהיר. "רבים מהם הם אחינו. אנחנו קהילה קטנה ואנחנו מכירים את כל החבר'ה האלה. אם תהיה הזדמנות הכי קטנה לרדת למטה, נעשה את זה".

הכניסה למכרה שבו נמצאים הלכודים בניו זילנד. רויטרס
הכניסה למכרה. קודחים פיר/רויטרס

בתוך כך, נראה כי במקביל מתהווה אירוע דומה במדינה המפעילה את תעשיית המכרות המסוכנת בעולם - סין. שיטפון תת-קרקעי הביא הבוקר ללכידתם של 28 כורים במכרה פחם בדרום-מערב המדינה, לפי דיווח סוכנות הידיעות הסינית, שינהואה. במכרה היו 41 כורים, אך 13 הצליחו להימלט. הרשויות הודיעו כי החלו במבצע חילוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully