וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסטרטגיה החדשה של אל-קאעדה: "מבצע דימום"

הארגון התרברב כי מבצע שיגור מטעני-המדפסות בדואר בחודש שעבר עלה רק 4,200 דולר, במסגרת מדיניות חדשה: במקום פיגועי הרג המוני - פגיעה כלכלית, למשל על ידי שיבוש טיסות, "עד שהאויב ידמם למוות"

הפיגוע נכשל? לא בטוח – תלוי מה היתה המטרה. הענף התימני של ארגון אל-קאעדה פרסם אמש (שבת) הודעה, בה התרברב כי השקיע 4,200 דולר בלבד במבצע הטמנת חומרי הנפץ שהתגלו בחודש שעבר בתוך מחסניות דיו של מדפסות, במטוסי תובלה שהיו בדרכם לארה"ב.

על פי הארגון, אין מדובר בכישלון, אלא בתחילתה של מדיניות חדשה, שעיקרה: במקום הרג המוני - פיגועים "צנועים" בעלות נמוכה, שנועדו לפגוע בפעילות הכלכלית הגלובלית, למשל על ידי שיבוש סדרי הטיסה הבינלאומיים, כמו במקרה האחרון.

ההודעה התפרסמה בכתב העת בשפה האנגלית של "אל-קאעדה בחצי האי ערב" (AQAP), שעלה במקביל בכמה אתרי אינטרנט איסלאמיים. בהודעה מתחייב הארגון להמשיך בהתקפות דומות בתדירות גבוהה, במסגרת "אסטרטגיה של אלף חתכים", שבסופו של דבר תוביל לכך ש"האויב ידמם למוות". שני מטעני הדמה האחרונים שנתפסו בדובאי ובבריטניה, הם על פי הארגון המהלך הראשון ב"מבצע דימום".

"כדי להביא לנפילתה של אמריקה, לא צריך מכות גדולות", נאמר בהודעה. "באווירת הפוביה הביטחונית ששוטפת את אמריקה, יותר יעיל להוציא לפועל התקפות קטנות, בהשתתפות פחות שחקנים ובפחות זמן. כך נערים על חומות האבטחה שהאמריקנים עמלו כל כך על הקמתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully