וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים שובתים במחאה על הקפאת הבנייה

המתנחלים ביו"ש מקיימים שביתת אזהרה במחאה על כוונת רה"מ לחדש את הקפאת הבנייה. השביתה כוללת את המערכות המוניצפליות וכן את כל מוסדות החינוך. המתנחלים יפגינו מול משרד רה"מ בישיבת הממשלה. "יריית פתיחה למאבק חסר פשרות"

המתנחלים ביהודה ושומרון מקיימים היום (ראשון) שביתת אזהרה במחאה על כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לחדש את הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון אותה הם מכנים "ההתקפלות המבישה, הכניעה החוזרת של ראש ממשלת ישראל בפני הלחץ האמריקאי – פלסטיני".

הפגנה של אנשי מועצת יש"ע מול ישיבת הממשלה במחאה על הכוונה לחדש את ההקפאה, נובמבר 2010. מגד גוזני
ההפגנה מול ישיבת הממשלה/מגד גוזני

השביתה כוללת את המועצות האזוריות שומרון ובנימין וכן את המועצות: קדומים, קרני שומרון, אפרת, קריית ארבע ובית אל. בנוסף, השביתה תכלול את המערכות המוניציפליות וכן את כל מוסדות החינוך. כחלק ממחאתם המתנחלים מפגינים מול משרד ראש הממשלה בירושלים במהלך ישיבת הממשלה. לדבריהם, "שביתת האזהרה הינה יריית הפתיחה למאבק חסר פשרות שינהלו נגד ראש הממשלה אם חלילה יצעד במסלול הגירוש והעקירה".

בתוך כך, דובר מחלקת המדינה האמריקאית, פי ג'יי קראולי, הודיע שלשום כי ארצות הברית תהיה מוכנה לתת לישראל התחייבויות בכתב אם הדבר יניע את התהליך המדיני. לדבריו, "אנו ממשיכים את הדיונים עם הישראלים. אם יש צורך להעלות הבנות מסוימות על הכתב, אנו מוכנים לעשות זאת". נכון לעכשיו, טרם הושג נוסח מוסכם למסמך ההבנות בין ישראל לארצות הברית, וכתוצאה מתעכב כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני שנדרש לאשר את העסקה. על פי ההצעה, בתמורה להקפאה בת 90 יום, יתחייבו האמריקאים להטיל וטו על כל הצעה אנטי ישראלית שתוגש השנה בכל מוסדות האו"ם, לא לדרוש הקפאה נוספת, לספק לישראל 20 מטוסי F-35, ולנהל מגעים במטרה לחתום על הסכם ביטחוני במקביל להסכם המדיני עם הפלסטיניים.

פורום שרי השביעייה, שעודכן לפני מספר ימים על העסקה המתגבשת, חצוי בנוגע לתמיכתו בהצעה. השרים אביגדור ליברמן, משה יעלון ובני בגין התנגדו להקפאה, ראש הממשלה והשרים אהוד ברק ודן מרידור תמכו. יו"ר ש"ס, אלי ישי הודיע כי בתנאים מסוימים הוא והשר אריאל אטיאס ימנעו בהצבעה בקבינט על הנושא, מה שיבטיח רוב של שבעה תומכים מול שישה מתנגדים ושני נמנעים.

* עדכון ראשון - 06:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully