וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיוס ה-12 הציל יותר יהודים מכל אחד אחר"

בנדיקטוס ה-16 יוצא להגנתו של האפיפיור פיוס ה-12 שישב על הכס הקדוש במהלך מלחה"ע השנייה ונטען נגדו כי לא פעל להצלת יהודים. "הוא היה אחד הצדיקים הגדולים"

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 התייחס בספרו העומד לצאת לאור השבוע לשורה של נושאים על סדר היום של הכנסייה הקתולית. בחלקים ממנו המתפרסמים הערב (שבת) התייחס להאשמות לפיהן האפיפיור בזמן מלחמת העולם השנייה, פיוס ה-12, לא פעל דיו להצלת יהודים ואמר כי מדובר ב"אחד הצדיקים הגדולים ביותר שהציל יותר יהודים מכל אחד אחר".

דבריו של האפיפיור הגרמני בן ה-83 התפרסמו בביטאון הוותיקן, והם מובאות מספרו הצפוי להתפרסם השבוע. בנדיקטוס ה-16 התייחס גם פרשות שנחשפו לאחרונה בהם היו מעורבים כמרים קתולים שלכאורה הטרידו מינית ילדים. האפיפיור אמר כי הפרסומים התקבלו על ידו ב"הלם גמור", וכי הוא מבין לליבם של המאמינים שנטשו את הכנסייה בעקבות הפרסומים.

"כוחותיי מתכלים"

בנוגע להסרת החרם מעל הבישוף מכחיש השואה ריצ'רד וויליאמסון בחודש ינואר השנה, אמר האפיפיור כי בעת הסרת החרם מעל הכומר, יחד עם שלושה כמרים נוספים, לא ידע על הכחשת השואה ושאילו היה יודע, לא היה עושה כן. נושא נוסף אליו התייחס הכס הקדוש בספר הוא השימוש בקונדומים ואמר בהתבטאות נדירה כי לזונות ממין זכר מותר להשתמש בהם בעת קיום יחסי מין בכדי למנוע הידבקות במחלת האיידס.

האפיפיור נשאל לגבי בריאותו ותוכניותיו לעתיד ואמר כי הוא נכון לפרוש מתפקידו ברצון אם כוחותיו לא יעמדו לו במילוי המשרה הרמה ביותר בעולם הקתולי. "אני שם לב שכוחותיי מתכלים", אמר, וכשנשאל לגבי כינוס שייערך בחודש אוגוסט הבא, התנה הכס הקדוש את השתתפותו, "אם, בעזרת אלוהים, עדיין אהיה בחיים".

האפיפיור התייחס עוד למתח הבין-דתי הגואה במדינות מערב אירופה, ובמיוחד ליחסי הנצרות והאיסלם. לדבריו, מדינות בעלות רוב מוסלמי עלולות לנהוג בחוסר סובלנות, ולמרר את חיי הנוצרים, אולם על הוותיקן "להיות בקשר עם כל הפלגים באיסלם המעוניינים ומסוגלים לפתח דיאלוג". האפיפיור התייחס גם לתהליכי חילון במדינות המערב ואמר כי "אי סובלנות חדשה" נפוצה במדינות אלו וכי ציבור המאמינים הנוצרי צריך להתנגד למגמה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully