וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אמסלם: "יעקב אבינו והרמב"ם למדו ועבדו"

מוטי לוי

20.11.2010 / 20:57

חבר הכנסת המרדן מש"ס ממשיך לצאת נגד מפלגתו וטוען כי אבותינו שילבו חיי עבודה עם לימודי התורה, בניגוד למה שכביכול נעשה היום. "לא צריכים להיות פרזיטים ונטל על החברה"

עם תום שבוע עמוס בהתכתשויות עם יו"ר ש"ס אלי ישי הגיע ח"כ הרב חיים אמסלם ביום חמישי האחרון לשאת דרשה בענייני פרשת השבוע ב"מרכז יעקב הרצוג" שבקיבוץ הדתי עין צורים. תמליל מרתק מתוך הדרשה שהגיע לידי וואלה! חדשות מגלה עוד טפח במשנת ה"תורה עם עבודה" של הח"כ המרדן.
בפתח דרשתו הביא אמסלם דוגמה מאבי האומה, יעקב, ומהרמב"ם. לדברי אמסלם, שניהם שילבו תורה עם חיי עבודה, ללא סתירה, "אפשר לשלב תורה ועבודה, אנחנו בישראל גורמים לעוני לרבים. החידוש הזה (של לימוד תורה בלבד. מ"ל) דורש בדיקה מחדש".

עוד הוסיף אמסלם בנושא זה כי "התורה לא בקשה שנחיה חיי עוני. אנחנו לא צריכים להיות פרזיטים ונטל על החברה. העבודה לא אמורה להפריע ללימוד התורה שלנו ולא ליראת השמים שלנו". אמסלם התייחס בדרשתו גם לסירוב המפלגות החרדיות להכניס את לימודי הליבה לבתי הספר החרדיים. "לימודים בסיסיים בחשבון או אנגלית - מה רע בהם? מה השטות הזו? מה זה מפריע לתורה?" אמר אמסלם.

"אולי אמצא לי בית אחר"

גם לנושא הגיורים התייחס אמסלם בדרשתו: "הרבנות מבקשת מכל אחד מהמתגיירים להפוך ליהודי חרדי שומר קלה כחמורה - אלו חלומות באספמיה!", לדברי אמסלם הסיבה לדרישות המחמירות בגיור הן מפני ש"המונופול בנושא ניתן לציבור הליטאי האשכנזי החרדי - והוא לא מכיר את היסוד של 'פרגמטיות בהלכה'". לשאלת אחד הנוכחים מדוע הוא לא מקים מפלגה פתוחה לכל ופונה, בינתיים, לציבור הספרדי, ענה אמסלם כי "כרגע 'את אחיי אנכי מבקש' - יש ציבור ספרדי גדול שצריך לחלץ אותו, להביא אותו למסלול של פרנסה ועבודה - זה דחוף".

עם זאת, אמסלם הוסיף כי "כמובן המפלגה האידיאלית היא של אשכנזים וספרדים, דתיים וחילוניים וחשוב לי שיהיה בה 'גר צדק' מברית המועצות לשעבר שירגיש בתוך המחנה". אמסלם סיים את דבריו באמרו כי "אני עוד לא יודע אם אשאר בש"ס, או אמצא לי בית אחר. זה מוקדם".

יצויין כי לאחר מסיבת העיתונאים בשבוע שעבר בה הכריז אמסלם כי אינו מתכנון להשיב את המנדט שניתן לו, גם אם יתבקש לעשות כך על ידי מנהיג התנועה, הרב עובדיה יוסף, אמסלם מנצל כל יום שעובר בכדי להעביר את משנתו האידיאולוגית בשיחות אישיות ובראיונות לתקשורת. לדברי אחד הנוכחים בדרשה בעין צורים, אמסלם זכה לתשואות כשדיבר על משנתו בענייני תורה עם עבודה ולימודי ליבה.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully