וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון המכרה בניו זילנד: מאות מחכים לנס

כמעט יומיים אחרי הפיצוץ בעקבותיו נלכדו 29 פועלים במכרה פחם באי הדרומי של ניו זילנד, עדיין לא נוצר עימם קשר. בעירייה אטאורה חוששים מהרע מכל אך מנסים לשמור על אופטימיות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

מאות מתושבי העיירה אטאורה באי הדרומי בני זילנד התאספו באזור מכרה הפחם שהתפוצץ בליל חמישי בסמוך בתקווה ללמוד מה עלה בגורלם של 29 הכורים הלכודים במעמקי האדמה. טוני קוקסרון, ראש העירייה תדרך את משפחות הכורים שהגיעו למקום בדבר מצב החיפושים. "אנחנו מוכי יגון מהאסון שנגע בכל הקהילה", אמר קוקסרון לנוכחים במקום.

"יש כאן קצת כעס וקצת ייאוש", אמר קורסרון. "יש כאן מתח שנבנה, אנשים לא מדברים על הנורא מכל אבל אני רואה זאת על פניהם". קוקסרון סיפר על הלכודים במכרה ואמר כי אחד מהם הוא חבר מועצה, אחד מהם שחקן רוגבי ואילו לכוד נוסף הוא בנו של שוטר מקומי. "זה פשוט אסון לקהילה שלנו", אמר.

המכרה לא הוכרז עדיין כבטוח

המשטרה במקום הודיעה כי היא שומרת על אופטימיות, אך עדיין לא ניתן לשלוח למקום צוותי חילוץ כי המכרה עדיין לא הוכרז כבטוח מספקי לשם כך. ראש ממשלת ניו זילנד ג'ון קיי אמר כי ממשלתו "עושה כל מה שאפשר על מנת להבטיח כי 29 הלכודים יוצאו מהמכרה כשהם בריאים ושלמים".

עד כה לא הצליחו כוחות החילוץ ליצור קשר עם 29 הלכודים מכייון שמאצעי התקשורת בין הקרקע למכרה נותקו כתוצאה מהפיצוץ. ברשות הכורים נמצא טלפון חירום אחד אך עד כה הם לא ענו לנסיונות ההתקשרות. פיטר וויטהול מנהל חברת פיק ריבר קול המנהלת את המכרה מעריך כי הכורים לכודים ללא גישה לטלפון.

מהמשטרה נמסר כי במכרה שוררת הפסקת חשמל, העשויה לפגוע גם במערכות האוורור. מדיווחים ראשוניים עולה כי חשמלאי שנכנס למכרה כדי לברר את סיבת המחסור בחשמל, מצא כקילומטר וחצי בתוך המכרה נהג של רכב מטען כשהוא פצוע. עדי ראייה דיווחו על עצים מפוחמים ומבנה קטן שהתמוטט באזור המבנה.

  • עוד באותו נושא:
  • מכרה פחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully