וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: כוחות נאט"ו ייסוגו מאפגניסטן עד 2014

חברות ברית נאט"ו אישרו תוכנית לנסיגת הכוחות הראשונים מאפגניסטן כבר בתחילת 2011. עם זאת, הכוחות יישארו ברוב האזורים הנחשבים מסוכנים במדינה עד 2014, וייתכן כי אף יותר מכך

חברות ברית נאט"ו אישרו היום (שבת) תוכנית מפורטת לנסיגת חיילי כוחות הברית מאפגניסטן עד 2014. מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, אמר בתום כינוס מנהיגי נאט"ו בליסבון שבפורטוגל כי "אינני רואה מצב בו הכוחות הזרים ישחקו תפקיד באפגניסטן אחרי 2014". עם זאת, הבהיר רסמוסן כי כוחות נאט"ו יישארו במדינה ככל שיידרש.

"היום מתחיל שלב חדש של המשימה שלנו באפגניסטן", אמר רסמוסן. "אנחנו נתחיל בתהליך שבסיומו תקבל הממשלה האפגנית את האחריות על הביטחון במדינה, ממחוז למחוז". אל הפסגה בליסבון הגיעו מנהיגים מ-28 מדינות שונות, ביניהן נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וכן נשיא אפגינסטן חמיד קרזאי.

"אם אויבי אפגניסטן חושבים שהם יכולים להמתין עד שנצא מהמדינה, הם טועים. אנחנו נישאר במדינה ככל שיידרש עד שנשלים את משימתנו", הבהיר רסמוסן. רסמוסן חתם על תוכנית הנסיגה יחד עם נשיא אפגניסטן קרזאי, ועם מזכ"ל האו"ם באן קי מון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully