וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אל-קאעדה מתכנן פיגוע ברייכסטאג בגרמניה

השבועון הגרמני דר שפיגל דיווח כי לסוכנויות המודיעין במדינה הגיע מידע לפיו ארגון אל-קאעדה שלח טרוריסטים חמושים לגרמניה על מנת לבצע פיגוע ברייכסטאג, לקחת בני ערובה ולהרוג כמה שיותר אנשים במקום

ארגון אל-קאעדה שלח טרוריסטים חמושים לגרמניה על מנת לבצע פיגוע ברייכסטאג, לקחת בני ערובה ולהרוג כמה שיותר אנשים במקום, כך דיווח היום (שבת) השבועון הגרמני דר שפיגל. על פי הדיווח, המידע אודות הכוונה לבצע את הפיגוע הגיע בימים האחרונים על סוכנויות המודיעין במדינה.

בשבועון דווח כי רשויות הביטחון בגרמניה קיבלו את המידע מאחד מהטרוריסטיים, אשר התקשר אל המשטרה הפדרלית במהלך הימים האחרונים לאחר שככל הנראה החליט לערוק. החשוד הציע את המידע על תוכניותיהם של עמיתיו, וההתרעות שסיפק הן מה שהוביל בסופו של יום להעלאת רמת הכוננות בגרמניה ולהודעתו של שר הפנים הגרמני תומאס דה-מזייר, ביום חמישי, על פיה המדינה נערכת להתגונן מפני מתקפת טרור דומה לזו שאירעה במומביי שבהודו בשנת 2008. "מה שאנו נערכים לקראתו הוא שטרוריסטים שיגיעו מחו"ל יבצעו מתקפה מעט לאחר הגעתם לגרמניה, בבניין או מקום ציבורי, בידיעה שהם לא ישרדו, בדומה למה שאירע במומביי", אמר השר.

הדר שפיגל ציין כי החשוד, שהתקשר ממדינה שאיננה גרמניה, סיפר שצוות קומנדו של שישה בני אדם כבר הוקם, וכי שני אנשים המעורבים בביצוע הפיגוע הגיעו לברלין לפני שישה שבועות לפחות. לטענתו, ארבעה טרוריסטים נוספים, ביניהם אזרח גרמני, טורקי וצפון אפריקאי, ממתינים לבואם לגרמניה על מנת לבצע את הפיגוע, אשר מתוכנן לתקופת פברואר-מרץ.

על פי השבועון, המידע נלקח ברצינות רבה על ידי ה-FBI האמריקאי ועל ידי שירותי הביטחון בגרמניה, אולם מציין כי ה-CIA ושירות הביון הפדרלי הגרמני, לא התייחסו לדיווח כאמין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully