וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: הישראלי יאיר קליין שוחרר ממעצר

לאחר שלוש שנים סא"ל במילואים יאיר קליין, שוחרר ממעצרו ברוסיה והוא נמצא כעת בדרכו לישראל. קליין מואשם בקולומביה שאימן צבאות פרטיים של ברוני סמים

לאחר שלוש שנים: רוסיה שיחררה ממעצר את הישראלי יאיר קליין והוא נמצא כעת בדרכו לישראל, כך דיווחה הערב (שישי) סוכנות הידיעות אינטרפקס, שציטטה בכיר בשירותי הביטחון ברוסיה. "קליין שוחרר והוא עושה כעת את דרכו לישראל", אמר המקור.

בראיון לערוץ 2 לאחר השחרור, אמר קליין כי "זה ביזיון שממשלת ישראל לא טיפלה בזה". קליין, שנעצר ברוסיה ב-2007, סיפר כי בטרם מעצרו, עבד "עם שירותי הביטחון הרוסים. יד אחת של שירותי הביטחון הרוסים של משרד החוץ עשתה את מה שעשתה. זה כבר היה השלב שזה הפך לפוליטי".

קליין סיפר על התנאים בכלא הרוסי: "ישבתי 24 שעות רצוף בתוך חדר ישן, על מיטת ברזל של שמונה פסים על ארבע פסים. היה לי קור אימים. התכסיתי עם מזרון. השתתקה לי היד, התחילו לי בעיות עצביות. שנה לא אכלתי, לא קיבלתי טיפול. הייתי רזה העור היה תלוי עליי. אחרי שנה וחודשיים הגיע רופא מבחוץ וחייב אותם לתת לי ויטמינים".

בראיון מתח קליין ביקורת על ממשלת ישראל. לדבריו, "אחרי חמישה חודשים, כשהם (הרוסים) הבינו שהם טיפסו על עץ גבוה, ביקשו מממשלת ישראל שתשלח מסמך שהייתי מפקד היחידה ללוחמה בטרור. ציפי לבני סירבה לחתום. אם היה מכתב כזה הייתי בחוץ תוך חמישה חודשים".

אימן שכירי חרב

קליין סיפר כי כאשר ינחת בארץ ייפגש עם משפחתו, ולאחר מכן ינסה לדאוג לו לפרנסה. לדבריו, "שלב ראשון אני צריך להוציא שני ספרים. יהיה קצת בלאגן בישראל. כל המדינה צריכה להיכנס לכוננות".

בחודש אפריל האחרון, קרא בית המשפט לזכויות אדם של האיחוד האירופי בשטרסבורג לשלטונות רוסיה שלא להסגיר לקולומביה את סגן אלוף במילואים קליין.

נגד קליין בן ה-67 תלוי ועומד בקולומביה גזר דין של 10 שנות מאסר, לאחר שהורשע באימון שכירי חרב של סוחרי הסמים גונזלו רודריגז גאצ'ה ופאבלו אסקובר גאבריה.

בית המשפט האירופי קבע ברוב של חמישה שופטים מול שני מתנגדים כי הסגרתו של קליין לקולומביה תביא להפרת זכותו למשפט הוגן ותפגע בתנאי מעצרו. בהחלטת בית המשפט נכתב כי "אין להסגירו לקולומביה, מאחר שהעותר יימצא תחת סכנה ממשית לסבול מיחס רע, אילו יוחזק בקולומביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully