וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה קבעה: רוב הדיינים החדשים חרדים

מוטי לוי

19.11.2010 / 11:16

הוועדה למינוי דיינים מינתה 12 דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים. 8 מתוך הנבחרים הינם חרדים. גורמים בציונות הדתית: "אלה לא המועמדים שרצינו, אלא מועמדים שהחרדים קבעו"

הוועדה לבחירת דיינים התכנסה הבוקר (שישי) בראשות שר המשפטים יעקב נאמן, בכדי לבחור דיינים חדשים לבתי הדין האיזוריים. בתום הישיבה הוכרז על בחירתם של 12 דיינים חדשים, 8 מתוכם הינם חרדים.

חבר הוועדה ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) סיפר לוואלה! חדשות כי במהלך ההצבעה לא היו כל מחלוקות וכולם הצביעו פה אחד על כל הדיינים. בנושא מספר הדיינים, הקטן יחסית, שנבחרו מהציונות הדתית, הסביר שנלר כי החלוקה בבחירת הדיינים היא: ארבעה דיינים מש"ס, ארבעה מיהדות התורה וארבעה מהציונות הדתית. כאשר בסך הכללי נבחרו רוב דיינים חרדיים.

באשר לדיינים שנבחרו מהציונות הדתית, טען שנלר, כי בניגוד לחששות ארגונים במגזר, נבחרו דיינים הנחשבים מתונים שאינם משתייכים לגרעין החרדי בציונות הדתית. עם זאת, גורמים בציונות הדתית טענו בשיחה עם וואלה! חדשות כי "נבחרו דיינים חרדיים ונבחרו דיינים ציוניים על ידי הרבנים החרדיים, זה לא המועמדים שהציונות הדתית רצתה להציב אלא מועמדים שהחרדים קבעו".

עוד החליטה הוועדה בראשותו של נאמן על הארכת כהונתו הזמנית של הרב שלמה דיכובסקי כמנכ"ל בתי הדין הרבניים. הוועדה שאמורה הייתה להצביע היום גם על מועמדים לתפקיד זה, החליטה לדחות את הצבעתה בכדי לאפשר להגיע לחברי הוועדה להסכמה סביב מועמד אחד לתפקיד.

ח"כ עתניאל שנלר, חבר הוועדה, אמר כי "תבונתו של שר המשפטים ויו"ר הוועדה – השר נאמן וחוכמתם של הרבנים, הובילה לבחירת נבחרת מצוינת של דיינים בישראל". עוד אמר שנלר: "כציוני דתי אני גאה על שזכינו לאחוז ידיים עם הגישות החרדיות ולהציג לציבור יהדות מלוכדת".

אסון לציבור הנשים במדינה

בני דורון, דוברה של תנועת "נאמני תורה ועבודה", תנועה ציונית-דתית המבקשת, כהגדרתה, "להחזיר את הציונות הדתית לשורשיה" בירך על ההחלטה. עם זאת, דורון אמר כי "אנו מצרים על כך שרק רבע מהדיינים החדשים שנבחרו, אינם חרדים. כיום מהווים החרדים רוב מוחלט בבתי הדין הרבניים ועל המדינה לפעול על מנת לאזן את המערכת, אחרת לא נראה שום שינוי בהתנהלותם של בתי הדין, והמצב אף ילך ויחמיר. אנו קוראים לראשי המדינה, דתיים וחילונים כאחד, לפעול להגדלת מספר הדיינים הציונים בבתי הדין ולמנות לתפקיד המנכ"ל אדם ציוני, בעל כישורים הולמים, הקשוב לכלל החברה הישראלית".

בארגון "מבוי סתום" הפועל למען מסורבות הגט, גינו את המינויים. "גם הפעם העדיפה הוועדה למינויי דיינים את האינטרס הפוליטי והסקטוריאלי של המגזר החרדי על חשבון הציבור הרחב", אמרה מנכ"לית מבוי סתום, בתיה כהנא-דרור, "מינויי דיינים חרדים, הנשלטים באופן מוחלט על ידי רבנים חרדים ליטאים, הינו אסון למדינת ישראל ולציבור הנשים. המינויים עלולים להוביל את בתי הדין לשפל חסר תקדים ואת ציבור הנשים מסורבות הגט למבוי סתום".

כהנא-דרור הוסיפה ואמרה כי "המינויים הללו רק יחזקו את הגישה הנוכחית בבתי הדין המתמרצת סחטנות בהליך הגרושין ומעודדת את תופעת סרבנות הגט". כהנא-דרור אף אמרה כי בכוונת הארגון לשקול פניה ליועץ המשפטי ולממשלה ולבג"ץ, על מנת לעצור את המינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully