וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: 27 נעדרים בפיצוץ במכרה פחם

פיצוץ עז שהרעיד מכרה בדרום ניו זילנד, הביא ללכידתם של 27 כורים. הרשויות בניו זילנד מנסות ליצור קשר עם הנעדרים ועד עתה דווח על שני כורים שהצליחו להיחלץ מהמכרה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

27 כורים נעדרים מאז שעות הבוקר (שישי) בניו זילנד, לאחר שפיצוץ הרעיד מכרה באי הדרומי של המדינה. שני כורים הצליחו להיחלץ לאחר מספר שעות, והם מתושאלים על ידי הרשויות. שר האנרגיה של ניו זילנד, גרי בראונלי, אמר כי אינו יודע את סיבת הפיצוץ ולא את מצבם של הלכודים, וכי "כל סיוע שהממשלה יכולה לספק, היא תספק". מנכ"ל חברת הכרייה פיטר וויטול אמר כי אין כל תקשורת עם הכורים בשלב זה. לא דווח על הרוגים במקום.

מכרה פייק ריבר נמצא כ-50 קילומטרים דרומית לבירת מחוז החוף המערבי באי, גריימאות'. המשטרה המקומית קיבלה דיווחים על "פיצוץ עז" במכרה סמוך ל 16:30 שעון מקומי. דובר מטעם החברה מסר כי הם עדיין מנסים לברר את כל הפרטים. "אנחנו לא בטוחים באיזה עומק היה הפיצוץ, אבל הוא היה חזק", אמר ראש עיריית גריימאות', טוני קוקסרון, "אנחנו מחזיקים אצבעות, אבל המצב לא טוב. עם קצת מזל, הדברים אולי יסתדרו".

מהמשטרה נמסר כי במכרה שוררת הפסקת חשמל, העשויה לפגוע גם במערכות האוורור. מדיווחים ראשוניים עולה כי חשמלאי שנכנס למכרה כדי לברר את סיבת המחסור בחשמל, מצא כקילומטר וחצי בתוך המכרה נהג של רכב מטען כשהוא פצוע. עדי ראייה דיווחו על עצים מפוחמים ומבנה קטן שהתמוטט באזור המבנה. במקום נמצאים כוחות חילוץ רבים וכן משפחות הכורים ונציגי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully