וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה מציע להוריד את גיל קבלת הרישיון

אריאל נוי

18.11.2010 / 18:38

במסגרת הרפורמה שמציע משרד התחבורה, יהיה ניתן לקבל רישיון נהיגה כבר בגיל 16 ותשעה חודשים, תקופת הליווי של נהג צעיר עם מבוגר תוארך לחצי שנה ולימודי התיאוריה יתקיימו במרכזים מיוחדים

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הגיש היום (חמישי) לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה, רפורמה מקיפה בהליך הכשרת נהגים, שנועדה להביא לדבריו לשינוי בתרבות הנהיגה בישראל ולצמצם את מעורבותם של צעירים בתאונות דרכים. ועדת השרים תתבקש ביום ראשון לאשר את נוסח החוק.

לפי התוכנית, לימודי הנהיגה בישראל יתבצעו באמצעות מרכזי לימוד נהיגה מיוחדים (מל"נים) וישולבו בהם לימודים עיונים של תורת הנהיגה. המל"ן הוא מרכז לימוד נהיגה, שנועד להכשיר תלמידי נהיגה בשיטה חדשנית, הכוללת שילוב של לימודים מעשיים ולימודי השלמה עיונים, המתבצעים בו זמנית וזאת כחלק מתפיסה חדשה של לימודי הנהיגה.

לפי ההצעה, לימוד הנהיגה יתחיל כבר בגיל 16 וחצי, בהתאם לתוכנית הלימודים שנקבעה על ידי המל"ן. בגיל 16 ותשעה חודשים ניתן יהיה לגשת לראשונה למבחן הנהיגה המעשי, במקום גיל 17 כפי שנהוג כיום. מי שיעבור את הבחינה בהצלחה יקבל "היתר נהיגה" מיוחד, שיותנה בחובת ליווי של מלווה במשך חצי שנה - 3 חודשים בנהיגת יום ולילה, ו-3 חודשים נוספים תחול חובת הליווי רק בנהיגת לילה. משך הליווי יהיה 50 שעות לפחות.

בתום תקופת הליווי יחתמו המלווה והנהג על הצהרה המאשרת את ביצוע הליווי ורק לאחר מכן יונפק לנהג רישיון נהיגה קבוע מטעם רשות הרישוי.

שמואל אבוהב מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר לוואלה! חדשות : "זוהי יוזמה מבורכת, שאישרו אותה עוד בתקופתו של שר התחבורה שאול מופז בשנת 2007. לא ברור מדוע לקח כל כך הרבה זמן ליישם אותה, אחרי שהיא כבר עברה אישורים. משרד התחבורה ייבחן היום כמה זמן ייקח לו ליישם את הרפורמה. היום הנתונים קשים - יש 36 הרוגים בשנה בממוצע לגילאי 17- 24. לצעירים יש ביטחון עצמי מופרז, מכיוון שהם בטוחים שיש להם שליטה על ההגה בכביש, אך חוסר הניסיון שלהם מסכן אותם". אבוהב הוסיף ואמר כי "הרפורמה כפי שהיא טובה, לא מפאת הורדת הגיל אלא בגלל ההכנה של הנהגים הצעירים לנהיגה באמצעות מרכזי לימוד. העולם עובר היום לגישה אחרת, בה לא מלמדים את הצעירים רק לנהוג אלא מלמדים אותם ללמוד לקרוא את מפת הסכנות בכביש".

עליה ניכרת במעורבות נהגים צעירים בתאונות קטלניות

לפי משרד התחבורה, בשנים האחרונות חלה עליה ניכרת במעורבות נהגים צעירים בתאונות קטלניות והמחקרים מצביעים כי הסיבה העיקרית למעורבותם של נהגים אלה בתאונות דרכים היא חוסר ניסיון של הנהג והיעדר הכשרה מתאימה.

שר התחבורה ציין, כי הוא מייחס חשיבות רבה לנושא הליווי של נהגים צעירים בחודשים הראשונים לקבלת הרישיון. השר כץ אף ציין כי מדובר ב"מהפכה שתביא לשיפור ברמה המקצועית של תלמידי הנהיגה במדינת ישראל, תוך מתן דגש על הגברת הבטיחות בדרכים".

מנתונים שהוצגו על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה, כי צעירים שנהגו ללא מלווה היו מעורבים בתאונות דרכים באחוזים גבוהים בהרבה מנהגים שנהגו עם מלווה. עוד עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כי בשנת 2009, נהגים צעירים עד גיל 24 היו מעורבים בתאונות דרכים קשות וקטלניות פי שניים ויותר מנהגים מבוגרים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully