וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקח בנתב"ג מנע התנגשות בין שני מטוסים

מטוס של חברת "אייר ברלין" סטה מנתיב ההמראה שאושר לו והתקרב בצורה מסוכנת למטוס "אל על", שהגיע מאתונה והתכוון לנחות. עירנות של פקח טיסה בנתב"ג מנעה את ההתנגשות

פקח טיסה בנתב"ג מנע היום (חמישי) התנגשות בין שני מטוסים. התקרית אירעה כאשר מטוס של חברת "אייר ברלין" שהמריא ממסלול 30 מכיוון מזרח למערב סטה בשל טעות של הטייס מנתיב ההמראה שאושר לו לכיוון דרום והתקרב לאזור הנחיתה של מטוס אל על שהיה בגובה 4,000 רגל. מרשות שדות התעופה נמסר כי המטוס הגיע "לקרבה מסוכנת למטוס אל על שהגיע מאתונה והתכוון לנחות".

עוד נמסר כי פקח הטיסה זיהה את ההתקרבות המסוכנת והפנה את מטוס "אייר ברלין" לנתיב המיועד לו. בכך מנע את החרפת האירוע הבטיחותי. במקביל מטוס אל-על קיבל הנחיות ממגדל הפיקוח, השלים את ההקפה וביצע נחיתה רגילה. פרטי האירוע דווחו לרשות התעופה האזרחית ולחוקר הראשי.

בספטמבר פרסם מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס דו"ח חמור בנושא בטיחות התעופה האזרחית. לדברי המבקר, בין השנים 2009-2005 נרשמה עלייה במספר אירועי בטיחות חמורים של "כמעט תאונות" בין מטוסי נוסעים, אשר נמנעו ברגע האחרון. בעקבות זאת דרש המבקר מהממשלה ומשאר הגורמים הרלבנטיים לתת עדיפות עליונה לתיקון הליקויים במהירות האפשרית, אולם ללא הועיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully