וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה ליועמ"ש: לחקור אתר "פושעי מלחמה"

בעקבות הביקורת הרבה על אתר האינטרנט שחשף פרטים של 200 קצינים וחיילים שהשתתפו במבצע "עופרת יצוקה", תחת הכותרת "פושעי מלחמה ישראלים", נעשתה פנייה ליועמ"ש ולמשטרה בבקשה לחקור את העומדים מאחורי הקמתו

חבר הכנסת מגלי והבה (קדימה) קרא בצהריים (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולמשטרת ישראל לחקור את העומדים מאחורי אתר האינטרנט "פושעי מלחמה", שפרסם את פרטיהם של 200 קצינים וחיילים שהשתתפו במבצע "עופרת יצוקה" והמוגדרים באתר כ"פושעי מלחמה". לדברי והבה, "מי שמסית נגד חיילי צה"ל ומכנה אותם פושעי מלחמה ובכך מתיר את דמם, ראוי להיענש על כך ועל משטרת ישראל לפעול על מנת שזה יקרה בהקדם האפשרי".

בתוך כך, אחרי הביקורת הרבה הורד האתר מהרשת בשעות הצהריים, אולם הוא הוחזר מספר שעות לאחר מכן. כאשר הוא הורד הופיעה במקומו הודעה שפורסמה על ידי החברה המפעילה את השרת עליו פעל האתר, ובה צוין כי פעילות האתר הושעתה "עקב הפרת תנאי השימוש". בנוסף פנו מנהלי חברת השרתים ומבקשים ממפעילי האתר ליצור עמם קשר. כאמור, מספר שעות לאחר מכן הוחזר האתר לאוויר.

תנועת "אם תרצו" הגיבה גם היא לפרסום פרטיהם של החיילים באתר. מהתנועה נמסר כי "ההתעלמות והסלחנות בהם התייחסה מדינת ישראל להסתה ולאלימות של פעילי השמאל הקיצוני גורמת להקצנה המתמשכת בפעילותם, שחוצה לאחרונה את כל הקווים האדומים. קו ישר עובר בין רדיפת בכירים ישראלים בחו"ל בה מעורבים ארגוני שמאל קיצוני בישראל, לבין מסע ההפחדה והרדיפה כנגד מאות חיילים כעת. אנו מקווים כי האחראים למעשה יתפסו וישפטו לעונשי מאסר כבדים". תנועת "ישראל שלי" מציעה פרס של עשרת אלפים שקלים למי שימסור מידע שיביא לתפיסת האחראים לאתר.

האתר שעלה לרשת במהלך השבוע נקרא "פושעי מלחמה ישראלים" והוא מפרסם את שמותיהם, תמונותיהם וכתובותיהם של חיילים וקצינים בצה"ל. האתר מאוכסן בשרת אמריקאי ומצהיר כי מטרתו היא תגובת תגמול למבצע "עופרת יצוקה". "האנשים הרשומים כאן החזיקו בעמדות מפתח בזמן ההתקפות, ולכן לא רק ביצעו את המעשים אלא עודדו אחרים לעשות זאת", מוסבר שם. מטרת המפעילים, כך מוצהר באתר, לשים דגש על האנשים ברמה האישית במקום המערכת הכוללת. "הם אלו להם צריך להתנגד", נכתב. באתר נכתב כי הפרטים התקבלו בצורה אנונימית, "ככל הנראה מחייל ישראלי". האתר מצהיר כי "הפרויקט רק התחיל".

* עדכון ראשון - 16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully