וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקאי מאשר: מגבשים מסמך ערבויות לישראל

פקיד אמריקאי בכיר סיפר כי הממשל מנסח מסמך ובו ערבויות ביטחוניות ודיפלומטיות לישראל במטרה לחדש את ההקפאה. טרם ברור מתי יפורסם המסמך

"הממשל מנסח מסמך ובו ערבויות ביטחוניות ודיפלומטיות כדי לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות", כך סיפר הלילה (חמישי) פקיד אמריקאי בכיר. בקול ישראל דווח כי הפקיד, שסירב להזדהות, אמר שהמסמך יפרט את ההבנות שהושגו בין נתניהו ומזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, בפגישתם בשבוע שעבר בוושינגטון.

אמש נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מקווה לסיים בהקדם את המגעים עם הממשל האמריקאי, כדי להביא בפני הקבינט נייר הסכמות שישקף את ההבנות עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון. אם יגובש מסמך אמריקאי לפי עקרונותינו, זה יהיה מצוין למדינת ישראל. רה"מ יוביל בנחישות להחלטה בקבינט. ירושלים היא מחוץ לדיון בנושא זה, העמדה הישראלית הברורה לכל אורך הדרך היא שהבנייה בירושלים הייתה, הווה ותימשך ברציפות".

מוקדם יותר נפגשו ראש הממשלה נתניהו ועוזרו הקרוב עו"ד יצחק מולכו, עם יו"ר ש"ס אלי ישי ועם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס כדי לנסות לשכנע אותם לתמוך בהארכת ההקפאה. עם זאת, מש"ס נמסר כי השניים לא השתכנעו לתמוך ברעיון ולא חל כל שינוי בעמדתם.

לצורך אישור ההצבעה, דרוש אישור הקבינט המונה 15 חברים. לפי המסתמן, שבעה מחבריו תומכים בהצעה, שישה מתנגדים והשרים אטיאס וישי מתנים את הימנעותם בשלושה תנאים: חידוש הבנייה בירושלים באופן מיידי, הבטחה מראש הממשלה כי בתום תקופת שלושת החודשים הנוספים של ההקפאה תחל הבנייה מחדש, וקבלת התחייבות בכתב מנשיא ארה"ב ברק אובמה כי זו תהיה תקופת ההקפאה האחרונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully