וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: לאטום את בית יהונתן בהקדם

17.11.2010 / 16:27

היועמ"ש וינשטיין פנה לעיריית ירושלים ולמשטרה בדרישה לבצע את הצו השיפוטי לפינוי ואיטום הבית שבשכונת סילוואן במזרח העיר. "עיקרון שלטון החוק מחייב את קיום הצו"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פנה היום (רביעי) לעיריית ירושלים ומשטרת ישראל בדרישה לבצע את הצו השיפוטי לפינוי ואיטום בית יהונתן, המבנה השנוי במחלוקת שבמזרח ירושלים , במועד קרוב אשר יתואם בין גורמי האכיפה בעירייה למשטרה.

במקביל, ביקש היועץ כי תיערך בדיקה של מבנים נוספים באיזור, לגביהם עלו טענות להפרות חוק משמעותיות, בטענה שהדבר חשוב לשם מראית פני הצדק ועל רקע טענות לאכיפה בררנית.

נכון לעכשיו מדובר באיטום הבית בלבד. אם בעתיד תאושר תכנית אשר תאפשר את הכשרתו של המבנה, ניתן יהיה לשוב ולהתגורר במקום.

במכתב שנשלח לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ליועץ המשפטי לעירייה ולמפקד מחוז ירושלים, אהרון פרנקו, נכתב כי היועץ סבור שעיקרון שלטון החוק מחייב את קיום הצו לפינוי ואיטום הבית, שההליכים המשפטיים סביבו נמשכים זמן רב, בהקדם. החלטת היועץ התקבלה לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים ובג"ץ דחו עתירות נגד פינוי הבית.

"די לנהוג במתנחלים בכפפות משי"

וינשטיין ביקש מהמשטרה להעניק את הסיוע הנדרש לשם ביצוע הצו במועד קרוב אשר יתואם מול גורמי האכיפה בעיריית ירושלים. עוד צוין במכתב, כי על העירייה לקיים את חלקה במישור הלוגיסטי, לצורך הבטחת ביצוע הצו שמורה על איטום הבית.

תנועת "שלום עכשיו" הביעה תמיכה בדרישתו של וינשטיין לאטום את בית יהונתן. מהתנועה נמסר כי "לראש עיריית ירושלים אין ברירה ועליו להורות למשטרה לאטום את בית יהונתן. עד היום התייחסו הרשויות בכפפות של משי למתנחלים מפירי החוק במזרח העיר. הגיע הזמן לשים לכך סוף".

בתגובה לדרישת וינשטיין לפינוי בית יהונתן, החליט חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) להעביר את לשכתו הפרלמנטרית לבניין כאות הזדהות עם תושביו. חבר סיעתו, אריה אלדד, תקף את היועץ המשפטי ואמר כי "רק אתמול בוועדה לביקורת המדינה הפרקליטות הוצגה ככלי ריק שאינו מנסה אפילו לאכוף צווי הריסה נגד בתים לא חוקיים שבנו ערבים בירושלים, והיום היועמ"ש מתגלה כמי שמנסה לבצע אכיפת חוק סלקטיבית. אי השוויון בפני החוק הוא תהליך ממאיר שאבירי שלטון החוק חולים בו כאשר הם מקדימים השקפות פוליטיות לעקרון השוויון".

כבר לפני כשלוש שנים הוצא צו איטום לבית יהונתן, אולם בעקבות עתירות של נציג המתנחלים נדחה הפינוי. לפני כחודשיים דחה בית המשפט את עתירת התושבים שלא לפנות את הבניין, ופקחי העירייה והמשטרה נערכו לפינוי, אולם הפינוי טרם התבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully