וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש יחליט אם לעכב הריסת בתים בי-ם

גלעד גרוסמן

14.6.2010 / 14:12

משרד המשפטים מסר כי היועץ המשפטי לממשלה יבחן לגופה כל בקשה של הדרג המדיני לעיכוב אכיפת צווי הריסה במזרח ירושלים. זאת בהתאם ל"אינטרס הציבורי"

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין יורה על עיכוב ביצוע צווי הריסה במזרח ירושלים כאשר קיים אינטרס ציבורי המצדיק זאת. כך מסר היום (שני) משרד המשפטים, בעקבות דיון שקיים וינשטיין בהשתתפות פרקליט המדינה משה לדור, מפכ"ל המשטרה דודי כהן, מזכיר הממשלה צבי האוזר וגורמים נוספים. בהודעה נאמר כי החלטה על הריסת בתים תינתן על ידי היועץ המשפטי לממשלה, "המופקד על עריכת האיזון הנדרש בעניינים מעין אלה, בין אכיפת החוק והאינטרס הציבורי".

בחודשים האחרונים מתמקד המאבק בהריסת הבתים במזרח ירושלים סביב כוונת העירייה לאטום את בית יהונתן בשכונת סילוואן. גורמי ימין טוענים שמופעל לחץ מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלא להרוס בתי ערבים שהוצאו להם צווי הריסה. במקביל, טוענים הדיירים, מתעקשים בעירייה לבצע את הצו ביחס לבית יהונתן, אף שצווים אחרים הוצאו קודם לכן.

"לקיים את הצווים באופן מאוזן"

בהודעת משרד המשפטים נאמר, כי בקשות הדרג המדיני לעיכוב אכיפת צווי הריסה במזרח ירושלים ייבחנו לגופן, על סמך פנייה מנומקת ומסודרת, תוך העברת כל המידע הרלוונטי. "מובן, כי ייתכנו נסיבות בהן השיקולים יוצגו בפני היועץ המשפטי לממשלה בפורום מצומצם, נוכח רגישות מיוחדת אפשרית", נמסר. "בהקשר זה ראוי שהדרג המדיני יקפיד להפנות בקשות מעין אלה רק במקרים מיוחדים המצדיקים זאת, על מנת שלא נגיע לכדי זילות בשימוש בנימוק של 'אינטרס ציבורי' ולאי קיום החוק, גם שעה שאין צורך ממשי בכך".

עוד נמסר, כי העיקרון המנחה במשרד המשפטים הוא שיש לקיים את הצווים מוקדם ככל האפשר, ובאופן מאוזן ושוויוני, הן ביחס לבנייה יהודית והן ביחס לבנייה ערבית. "מעבר לבעייתיות המובנת הקיימת באי קיום צווים, הרי שעיכוב ממושך בביצוע צווי הריסה, עלול גם לשדר מסר שלילי של אוזלת יד שלטונית, ולהעצים תופעות של הפרת החוק", נמסר בהודעה.

במשרד המשפטים מדגישים שיש לעשות מאמץ לתגבור האכיפה באמצעות צווי הריסה מנהליים הניתנים כבר בשלבים הראשונים של הבנייה. זאת כדי לצמצם את הצורך להתמודד בעתיד עם מקרים של בנייה מאוכלסת או בשלבים מתקדמים, שבהם ישנה בעייתיות רבה יותר ביכולת האכיפה מבחינה משפטית ותקשורתית. בהודעה נמסר שבקרוב תתקיים בנושא עבודת מטה, על ידי צוות בראשות מנהל המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully