וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "סוחר המוות" הוסגר מתאילנד

ויקטור בוט, אזרח רוסי החשוד בסחר בנשק עם מדינות הנמצאות באזורי עימות, נחת בארה"ב לאחר שהוסגר מתאילנד. בוט היה השראה לדמותו של ניקולס קייג' בסרט "שר המלחמה"

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ויקטור בוט, אזרח רוסיה החשוד בסחר בנשק, נחת הבוקר (רביעי) בארה"ב, לאחר שהוסגר למדינה מתאילנד. בוט, שזכה לכינוי "סוחר המוות", נאשם כי סחר בנשק מתחילת שנות ה-90', והעבירו לאזורי סכסוך כגון אפריקה, דרום אמריקה והמזרח התיכון. סיפור חייו של בוט היה הבסיס לסרט "שר המלחמה" בכיכובו של השחקן ניקולס קייג' ששיחק את בוט עצמו בסרט שיצא בשנת 2005.

"ויקטור בוט יעמוד לדין בארה"ב, אך הסחר בנשק שביצע לכאורה, וכן תמיכתו בסכסוכים מזוינים באפריקה, מהווים מקור לדאגה ברחבי העולם. הסגרתו מהווה ניצחון לשלטון החוק בעולם כולו", אמר התובע הכללי של ארה"ב, אריק הולדר.

בוט ניסה להתחמק מהסגרה מאז שנעצר בבנגקוק בשנת 2008, במהלך מבצע מיוחד של שירותי הביטחון האמריקאים. ראש ממשלת תאילנד, אבהיסיט וג'ג'יבה, אישר את ההסגרה, זאת למרות טענותיה של רוסיה, לפיהן ההסגרה אינה חוקית והיא אף עלולה להזיק לקשרים בין המדינות.

"במשך זמן רב הוא נחשב לאחד מסוחרי הנשק הפורים ביותר בעולם", סיפר הולדר. "מר בוט יופיע בפני בית משפט פדרלי במנהטן וישיב לאישומים על קשירת קשר למכירת נשק בשווי מיליוני דולרים לארגוני טרור שמטרתם להרוג אזרחים אמריקנים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully