וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם החייל שהוחזק בבידוד: "הצבא התעלל בו"

17.11.2010 / 0:17

אחרי שביה"ד הצבאי לערעורים מתח ביקורת חריפה על החזקתו בבידוד של טוראי החשוד בעישון מריחואנה, אמרה אמו לוואלה! חדשות: "לקחו ילד כל כך תמים שאולי שגה פעם אחת והתייחסו אליו כמו במדינות העולם השלישי. שברו אותו"

"כששלחתי את בני לצבא לא תיארתי בדמיון הפרוע ביותר שיבוא יום ויזרקו אותו לאיזה צינוק מבודד. מה שהוא עבר זו התעללות על ידי הצבא". כך אמרה אמש (שלישי) אמו של הטוראי שהוחזק בבידוד בארבעת הימים האחרונים, וזאת בשל חשד לעישון סם מסוג מריחואנה. בשיחה עם וואלה! חדשות הביעה האם תרעומת על היחס שקיבל בנה. "לקחו ילד כל כך תמים, ילד טוב, שאולי שגה פעם אחת, והתייחסו אליו כמו במדינות העולם השלישי. לא שיערתי בנפשי שדבר כזה יכול לקרות לחייל בצה"ל".

היא סיפרה כי לחייל שני אחים צעירים, אלא שהיא "מרגישה כל כך פגועה מהיחס הנוראי שבני קיבל, שאני חוששת מאוד מהיום ששני אחיו יתגייסו". אתמול אף זומן בנה בן ה-16 לחקירה במשטרת ישראל, בחשד כי היה מעורב ביחד עם אחיו בעישון המריחואנה, אולם זה הכחיש כל מעורבות במעשה. "בני החייל בכלל רצה לשרת בקרבי. החלום שלו היה להיות לוחם, אבל עכשיו פשוט שברו אותו, שברו את כולנו, וזה כואב מאוד", אומרת האם שציינה כי אילו היה מדובר באזרח, הרי שהוא לא היה נשפט על עבירה כזו.

ביה"ד: פגיעה בכבודו של החייל

אתמול מתח בית הדין הצבאי לערעורים ביקורת חריפה על החזקתו בבידוד של החייל. בדיון בעתירה שהגישו עורכי דינו של החשוד, הגדיר בית הדין את ההחזקה בבידוד כ"פגיעה שהיא למעלה מן הצורך בחירותו ובכבודו שלא הכלוא". שופט בית הדין אלוף-משנה דורון פייליס כתב כי "הטעם שניתן להבטחה כי רק באגף הבודדים לא יוכל הכלוא לדבר בטלפון נשמע תמוה". פייליס הוסיף כי "ניתן למצוא לכך פתרון מעשי שאינו כרוך בפגיעה קשה, אשר אין ספק בעיני שהיא הרבה למעלה מן הצורך, בחירותו ובכבודו של הכלוא".

בתוך כך, מעצרו של החייל הוארך עד הבוקר, אולם הוא הוצא כבר אמש מבידודו. סנגוריו של החייל, סרן חיים בלילטי וסרן עדי ריטיגשטיין, בירכו על ההחלטה ומסרו כי "אנו שמחים שבית הדין הצבאי אמר את דברו בעניין ומקווים שכעת הנוהג הפסול של הכנסת חייל לבידוד בגין טעמים של חשד לשיבוש החקירה ייפסקו ויעברו מן העולם".

לפניות לכתבו הצבאי: joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 21:00, 16.11.10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully