וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הצבאי: החזקת חייל בבידוד - פגיעה בכבודו

16.11.2010 / 17:32

בדיון בעתירה שהגיש טוראי בצה"ל החשוד בשימוש בסמים, מתח בית הדין הצבאי לערעורים ביקורת חריפה על החזקת החייל בתנאי בידוד. "זו פגיעה שהיא למעלה מן הצורך בחירותו ובכבודו"

בית הדין הצבאי לערעורים מתח היום (שלישי) ביקורת חריפה על החזקתו בבידוד של חייל החשוד בשימוש בסמים. בדיון בעתירה שהגישו עורכי דינו של החשוד נגד תנאי המעצר, הגדיר בית הדין את ההחזקה בבידוד כ"פגיעה שהיא למעלה מן הצורך בחירותו ובכבודו שלא הכלוא".

אתמול פורסם בוואלה! חדשות כי טוראי החשוד כי עישן מריחואנה כלוא באגף המבודדים בכלא 4, וזאת בשל חשש כי "ישבש הליכי חקירה". אתמול בשעות הערב הוצא החייל מהבידוד בו הוחזק מאז יום רביעי.

מדובר באגף בו מוחזקים העצורים בתנאים קשים ובתאים בהם מיטות בטון ומזרנים דקים. העצורים אינם זכאים לצאת לאור השמש, והתאורה בתא מתאפשרת על ידי אור מלאכותי בלבד במשך 24 שעות. בתאים אין חלונות - ועל מנת לבצע צרכים בסיסיים, נאלצים העצורים לקרוא לסוהרים על מנת שידיחו את האסלות. כמו כן, אין לעצורים בתאי הבידוד כל קשר עם העולם החיצוני, למעט קשר עם הסוהרים.

שופט בית הדין אלוף-משנה דורון פייליס כתב כי "הטעם שניתן להבטחה כי רק באגף הבודדים לא יוכל הכלוא לדבר בטלפון נשמע תמוה". פייליס הוסיף כי "ניתן למצוא לכך פתרון מעשי שאינו כרוך בפגיעה קשה, אשר אין ספק בעיני שהיא הרבה למעלה מן הצורך, בחירותו ובכבודו של הכלוא". בית הדין לערעורים החליט להעביר את בחינת הסוגייה לפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, ולתובעת הצבאית הראשית.

מעצרו של החייל הוארך עד למחר בבוקר, אולם הוא הוצא כבר אמש מבידודו. סנגוריו של החייל, סרן חיים בלילטי וסרן עדי ריטיגשטיין, בירכו על ההחלטה ומסרו כי "אנו שמחים שבית הדין הצבאי אמר את דברו בעניין ומקווים שכעת הנוהג הפסול של הכנסת חייל לבידוד בגין טעמים של חשד לשיבוש החקירה ייפסקו ויעברו מן העולם".

לפניות לכתבנו הצבאי - joshjosh@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • בידוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully