וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב מתכוננת לפעולה נרחבת בתימן

נראה שניסיון הפלת המטוסים שבוצע על ידי פעילי אל-קעאדה בתימן עורר את הבית הלבן. לפי דיווח ב"וול-סטריט ג'ורנל", ארה"ב החלה לשנע כוחות למדינה הערבית לקראת פעולה נרחבת נגד בסיסי הארגון האיסלמי

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ', עריכה: יותם בן-דוד)

ארצות הברית מתכוננת לפעולה רחבה נגד בסיסי אל-קאעדה בתימן והחלה לשנע כוחות צבא ומודיעין כדי לבסס את אחיזת הממשלה המקומית באזורים מרוחקים הנתונים לשליטת הארגון האיסלמי. כך דיווח היום (שלישי) העיתון "וול-סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, התפתחויות אלה הן חלק ממצוד האדם שמנהל הבית הלבן נגד ראשי אל-קאעדה בחצי האי ערב - מצוד שהתעצם לאחר ניסיון הפלת מטוסי המטען מעל שמי ארה"ב בחודש שעבר.

מקור בכיר בממשל אובמה מצוטט בעיתון כאומר כי על פי מידע מודיעיני חדש, נפתח חלון הזדמנויות קצר אותו מנסה הממשל לנצל כדי לפגוע בראשי אל-קאעדה. כיום, מרבית המודיעין באשר לנעשה בתימן מגיע לממשל האמריקאי מערב הסעודית, החולקת גבול עם תימן ושומרת על קשרים טובים עם וושינגטון.

עוד נמסר כי כחלק מריכוז המאמץ האמריקאי בתימן, סוכנות הביון ה-CIA וכן סוכנויות נוספות שולחות ציוד וכוח אדם מאזורים אחרים בהם היו מוצבים ובמהלך השנה האחרונה וכן כי הורחבו הצוותים העוסקים בניתוח המצב במדינה המתפוררת. כעת, המאמץ העיקרי מופנה להגברת מבצעי איסוף מודיעין ולניתוחו.

התכנית טרם אושרה רשמית

הוול-סטריט ג'ורנל דיווח עוד כי הצבא האמריקאי מתכנן להקים בסיסים בגדלים שונים בתימן, בהם ישתכנו חיילי קומנדו תימנים המקבלים את אימוניהם על ידי מדריכים אמריקאים ושיפעלו לצד כוחות אמריקאים במצוד אחר ראשי אל-קעאדה. גורמים אמריקאים מסרו כי התכנית טרם הוצגה באופן רשמי בפני מקבלי ההחלטות בוושינגטון וכי עדיין לא ברור אם ארה"ב תממן המבצע באופן בלעדי, או שמא ערב הסעודית תחתום גם היא על הצ'קים.

גורמים בתימן מסרו בתגובה לדיווח כי צנעא עדיין דנה בהצעה האמריקאית ושהממשלה המקומית זקוקה לסיוע בהקמת בסיסיה באזורים מרוחקים, אולם היא מתנגדת לשהות קבועה של מדריכים אמריקאים באותם בסיסים. "למה ליצור בעיות שלא לצורך? הצבת זרים במתקני ביטחון תתקבל בחוסר אמון כנוכחות זרה במדינה", אמר גורם תימני רשמי. מנגד, מקור אמריקאי מסר כי חרף עמדת צנעא, צריך לנצל במהירות את חלון ההזדמנויות וכי כוחות ואספקה יועברו למדינה, ייתכן שאף מעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully