וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה לקנות כרטיס בכיוון אחד למאדים?

צמד מדענים אמריקאים מציע להוזיל את הטיסה למאדים בכך שהאסטרונאוטים יוותרו מראש על החזרה לכדוה"א. לטענתם, יישוב מאדים במתנדבים הכרחי להישרדותה ארוכת הטווח של האנושות

שני מדענים אמריקאים יזמו הצעה מפתיעה להוזלת הטיסות למאדים והפיכתן בר קיימא כבר בעתיד הקרוב: ותרו על הדרך חזרה. השניים, מומחה למים בחלל בשם דירק שולץ-מקוך והפיזיקאי והאסטרוביולוג פול דייויס, פרסמו לאחרונה מאמר, בו הם קוראים להתמקד במשימת יישוב מאדים במתנדבים שלא ישובו.

לדבריהם, הוויתור על חזרתם של האסטרונאוטים העתידיים לארץ, תוזיל בכ-80% את עלות מבצע השילוח, ותהפוך אותו לאפשרי כבר בעתיד הקרוב. המדענים מנמקים את נחיצות המהלך בהיות האנושות "זן שברירי, המתגורר באזור גלקטי המועד לפורענויות קטלניות כמו התנגשות אסטרואידים או התפוצצות סופר-נובות. יישוב עולמות זרים היא חובה במידה שהאנושות רוצה לשרוד בטווח הארוך".

המאמר, שכותרתו "לפסוע באומץ" נלקחה היישר מפתיחת סדרת המדע הבדיוני "מסע בין כוכבים", מנמק את התוכנית גם בדאגה לביטחון האסטרונאוטים. לדברי המדענים, המסע בן ששת החודשים יחשוף את הנוסעים לכמויות מסוכנות של קרינה, שתוכפל במקרה שיאלצו גם לשוב לכדור הארץ. בנוסף, החזרה לתנאי כבידה רגילים אחרי שנה של תנאי כבידה נמוכה או היעדרה יהוו קושי רב לאסטרונאוטים וידרשו שיקום ארוך טווח.

השניים מציעים כי לאחר שרובוטים יקימו על כוכב הלכת תשתית ראשונית לבסיס אנושי, יגיעו ארבעה מתיישבים להתגורר על פני המאדים. מספרם המועט יקל על חזרתם האפשרית במידה שהמבצע ייכשל. המתיישבים הראשונים יתגוררו במערות קרח על מאדים, שיספקו הגנה מפני קרינת השמש ואת המים הנחוצים לייצור מזון וחמצן. המדענים טוענים כי המתיישבים על מאדים לא יהיו שונים מהאירופאים הראשונים שיצאו לאמריקה, ללא תקווה לשוב.

שולץ-מקוך ודייויס מודים כי התוכנית המוצעת תיתקל בהתנגדות מצד סוכנות החלל נאס"א אשר "מגלה יותר מדי דאגה לביטחון אנשיה" ועל כן מקווים למצוא "מיליארדר אקסצנטרי שיש לו את הכסף להפוך את התוכנית למציאות. האסטרונאוט אד מיטשל מהחללית אפולו 14 אמר כי התוכנית אינה אפשרית נכון לכרגע. דובר נאס"א מייקל בראוקוס הגיב כי "אנחנו רוצים את אנשינו חזרה".

  • עוד באותו נושא:
  • מאדים
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully