וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון מברכת: התכנית להקפאת הבנייה "מבטיחה"

מזכירת המדינה האמריקאית הצטרפה לדברי אובמה ובירכה את ראש הממשלה על כוונתו לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות למשך 3 חודשים. לדבריה, הדבר מעיד על "מאמץ רציני מצד נתניהו"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הצטרפה היום (שני) לנשיא ארצות הברית ברק אובמה - ובירכה את ראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות למשך שלושה חודשים. קלינטון אמרה שהיוזמה "היא התפתחות מבטיחה ומהווה מאמץ אמיתי מצד נתניהו". עם זאת, סירבה קלינטון להתייחס להטבות, שלפי הדיווחים ארה"ב הבטיחה לישראל בתמורה לחידוש ההקפאה.

אובמה בירך אמש גם הוא על היוזמה, אף שטרם התקבלה החלטה ישראלית רשמית לחדש את הקפאת הבנייה. "אני חושב שזה מבטיח", אמר אובמה, שנחת בארה"ב לאחר ביקור מדיני באסיה. לדבריו, "זה מאותת שראש הממשלה בנימין נתניהו רציני בכוונותיו".

במוצאי השבת הציג נתניהו בפני פורום השביעייה את עקרונות ההצעה האמריקאית לחידוש התהליך המדיני עם הרשות הפלסטינית, כפי שמזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון הציגה אותם בפני נתניהו בפגישתם ביום חמישי.

ההצעה מונה חמישה סעיפים: הראשון הוא שממשלת ישראל תכריז על השהיה נוספת של הבנייה החדשה ביהודה ושומרון למשך שלושה חודשים על כל בנייה שהחלה מתום צו ההקפאה הקודם ב-26 בספטמבר 2010. האמריקאים הסכימו כי הקפאת הבנייה לא תחול על מזרח ירושלים. כמו כן, הם הבטיחו שהם לא יבקשו הארכה נוספת של ההקפאה.

הממשל בוושינגטון התחייב גם להטיל וטו במשך שנה במועצת הביטחון של האו"ם ובפורומים בינלאומיים אחרים, על יוזמות אנטי ישראליות, כמו ניסיונות לכפות הסדר מדיני על ישראל, מתקפת דה לגיטימציה נגד ישראל וניסיונות לשלול מישראל את זכותה להגנה עצמית.

בתמורה להקפאה בת שלושה חודשים, הממשל יבקש מהקונגרס האמריקאי לאשר אספקת 20 מטוסי קרב מתקדמים נוספים לישראל, בשווי כשלושה מיליארד דולר, כדי לשמור על יתרונה האיכותי. הסיוע ברכישת המטוסים יתווסף בעתיד להסכם ביטחוני ישראלי-אמריקני מקיף, שייחתם במקביל לכינון הסכם עם הפלסטינים, במטרה לענות על צרכי הביטחון של ישראל בכל הסדר עתידי. הדיונים לגיבוש ההבנות הביטחוניות רחבות ההיקף יחלו כבר בשבועות הקרובים.

(עדכון ראשון: 18:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully