וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: חיזבאללה עלול להשתלט על לבנון

15.11.2010 / 18:14

אשכנזי הזהיר במהלך פגישות שקיים בקנדה מפני האפשרות של השתלטות חיזבאללה על לבנון עם פרסום דו"ח ועדת החקירה בעניין רצח חרירי והגדירה כ"אפשרות ממשית". אשכנזי הוסיף ש"גורמים בצבא לבנון מסייעים לחיזבאללה"

"פרסום מסקנות דו"ח ועדת החקירה בעניין רצח רפיק חרירי עלול להביא לכך שחיזבאללה ישתלט על לבנון". כך אמר היום (שני) הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, במהלך פגישות שקיים עם בכירי ממשל וצבא בקנדה, במסגרת ביקור עבודה רשמי שהוא מקיים במדינה. בין היתר, נפגש אשכנזי עם מקבילו הקנדי, הגנרל וולט ג'יי נטינצ'יק.

במהלך הפגישות, הביע אשכנזי דאגה עמוקה מהאפשרות שחיזבאללה יפעל לביצוע הפיכה צבאית וישתלט על לבנון. זאת אם יתפרסם דו"ח בית הדין הבינלאומי, שצפוי להצביע על מעורבות של בכירים בחיזבאללה ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל חרירי. הרמטכ"ל הגדיר את האפשרות שחיזבאללה יפעל להשתלט על לבנון כ"אפשרות ממשית".

כמו-כן אמר אשכנזי במהלך פגישתו עם מארחיו הקנדים כי גורמים בתוך צבא לבנון מסייעים לחיזבאללה. הרמטכ"ל התייחס לפגישתם של מנהיג העדה הדרוזית בלבנון, וואליד ג'ונבלאט ושל ראש ממשלת לבנון סעד חרירי עם נשיא סוריה בשאר אסד, וציין כי מדובר בשני בנים שאבותיהם נרצחו על ידי גורמים קיצוניים באזור, וכי עלייתם לרגל לאסד לא נעשתה "מאהבת סוריה", אלא בניסיון להגן על המשטר הקיים בלבנון.

במהלך פגישתו, דיבר אשכנזי על השפעתה השלילית של אירן על מדינות האזור, וכן על תמיכתה בחיזבאללה ובחמאס. הרמטכ"ל התייחס אף למצב בגדה המערבית וליחסים עם הרשות הפלסטינית והביע בפני הקנדים את הערכתו על פעילותה של קנדה לאימון מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. אשכנזי הוסיף כי צה"ל יהיה מוכן ליטול סיכונים מחושבים למען שיפור מרקם החיים של הפלסטינים בגדה.

בנו של חרירי: "לא אתן שיאיימו עליי"

החודש צפוי בית הדין הבינלאומי לפרסם את מסקנותיו לגבי האשמים ברצח ראש ממשלת לבנון לפני שש שנים, ובחיזבאללה רומזים כי אם יואשמו אנשיו במעשה תפרוץ במדינה מלחמת אזרחים.

אתמול אמר סעד חרירי בראיון שהעניק לערוץ הטלוויזיה הרוסי הרשמי בערבית, כי "אף אחד לא יכול לאיים עליי כדי שאעשה את מה שהוא רוצה. אני לא פועל בצורה הזו. לא אכנע לאיומים. אני מוכן לקיים דיון רגוע וללא הפעלת לחצים". חרירי, שהחל היום את ביקורו ברוסיה וצפוי לשהות בה עד יום רביעי, רמז לאיומים שקיבל ואמר כי "זה לא מתקבל שמישהו יכוון לי אקדח לראש ויאמר לי שזוהי הדרך בה אנו חייבים לפעול".

בשבוע שעבר איים מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי לא יאפשר מעצר או מאסר של לוחמיו אם מסקנות בית הדין של האו"ם יצביעו על מעורבותם ברצח ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי. בנאום שנשא בלבנון איים נסראללה כי "כל יד שתיגע במי מהלוחמים - תיגדע". "טועה מי שחושב שנאפשר למישהו לעצור ולו אחד מבכירי הארגון", הבהיר נסראללה.

בית הדין הבינלאומי הבודק את נסיבות הירצחו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל חרירי, צפוי להצביע על מעורבותם של שניים עד שישה חברים בארגון חיזבאללה בפעולת ההתנקשות. כך דיווח העיתון "וול-סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, מסקנות בית הדין בנוגע להתנקשות, בה נהרגו לבד מחרירי 22 בני אדם נוספים, יוגשו עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully