וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: לא נסכים למעצר אנשינו באשמת רצח חרירי

מזכ"ל חזבאללה מאיים לפני הפרסום הצפוי של האשמים ברצח רפיק אל חרירי. "כל יד שתיגע במי מהלוחמים - תיגדע", אמר נסראללה שלא שכח להוסיף: "מוכנים לכל מלחמה ישראלית על לבנון"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר הערב (חמישי) כי ארגונו לא יאפשר מעצר או מאסר של לוחמיו במידה ומסקנות בית הדין של האו"ם יצביעו על מעורבותם ברצח ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי. בנאום שנשא בלבנון איים נסראללה כי "כל יד שתיגע במי מהלוחמים - תיגדע.

החודש צפוי בית הדין הבינלאומי לפרסם את מסקנותיו לגבי האשמים ברצח ראש ממשלת לבנון לפני שש שנים, רפיק אל-חרירי ובחיזבאללה רומזים כי אם יואשמו במעשה תפרוץ מלחמת אזרחים. "טועה מי שחושב שנאפשר למישהו לעצור ולו אחד מבכירי הארגון", הבהיר נסראללה.

בלבנון יש מי שיש מי שטוען כי פרסום המסקנות של ועדת החקירה ישמש כתירוץ עבור ישראל לפתוח במלחמה באיזור. מזכ"ל החיזבאללה התייחס גם לכך ואמר כי "האיום במלחמה עם ישראל לא מאיים עלינו, אלא מבשר לנו טובה. אנו מוכנים לכל מלחמה ישראלית על לבנון, כי שם נייצר את הניצחון הגדול".

כנראה שלנסראללה יש ממה לחשוש. בית הדין הבינלאומי הבודק את נסיבות הירצחו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל חרירי, צפוי להצביע על מעורבותם של שניים עד שישה חברים בארגון חיזבאללה בפעולת ההתנקשות. כך דיווח לפני כמה ימים העיתון "וול-סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, מסקנות בית הדין בנוגע להתנקשות, בה נהרגו לבד מחרירי 22 בני אדם נוספים, יוגשו עד סוף השנה.

גורמים הקרובים לחקירה, סיפרו לכתב העיתון כי אחת הדמויות שנקשרו להתנקשות שאירעה במרכז ביירות היא עימאד מורנייה, "רמטכ"ל חיזבאללה" שנהרג כאשר רכבו התפוצץ לפני כשלוש שנים בבירת סוריה דמשק. מורנייה ככל הנראה החזיק בתפקיד בכיר בשרשרת הפיקוד של הפעולה, וגיסו מוסטפא באדר עדין, אחד המפקדים הבכירים של חיזבאללה, מואשם אף הוא במעורבות ברצח חרירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully