וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקפאה החלה? בוטל דיון בבנייה בשכונת גילה

לאחר ברכתו של נשיא ארה"ב על הכוונה להמשיך את הקפאת הבנייה, החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בי-ם להוריד את הדיונים בדבר הבנייה בשכונת גילה בעיר מסדר יומה

מסימני חידוש ההקפאה? הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים הסירה מסדר יומה את הדיון על בניית 130 יחידות דיור בשכונת גילה, הנמצאת מעבר לקו הירוק. על פי ההערכות, המהלך נובע מהנחיה שהתקבלה מלשכת ראש הממשלה, מחשש למשבר נוסף עם הממשל האמריקאי סביב הבנייה בירושלים.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בירך אמש על היוזמה הישראלית להאריך את הקפאת הבנייה בשטחים בשלושה חודשים נוספים, למרות שטרם התקבלה החלטה ישראלית בנושא. "אני חושב שזה מבטיח", אמר אובמה, שנחת בארה"ב לאחר ביקור מדיני באסיה. לדבריו, "זה מאותת שראש הממשלה בנימין נתניהו רציני בכוונותיו".

במוצאי השבת הציג נתניהו בפני פורום השביעייה את עקרונות ההצעה האמריקאית לחידוש התהליך המדיני עם הרשות הפלסטינית, כפי שמזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון הציגה אותן בפני נתניהו בפגישתם ביום חמישי.

למרות האופטימיות, במפלגתו של נתניהו קמו קולות מרד נגד ההקפאה. השר יולי אדלשטיין וחברי הכנסת דני דנון, יריב לוין, זאב אלקין וציפי חוטובלי יחליטו היום על הצעדים הפרלמנטריים אותם ינקטו נגד ההקפאה. בין היתר, נשקלת האפשרות להצביע נגד התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully