וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן משדרגת את יכולות המכ"ם והנ"מ שלה

בכיר בחיל הנ"מ האירני אמר כי למדינה יכולות מכ"ם חדשות, המגדילות פי 5 את טווח האיכון שלה. בנוסף, מפתחת אירן מערכות טילי נ"מ חדשות. ביום שלישי ייערך תרגיל נ"מ גדול במדינה

אירן משדרגת את יכולות המכ"ם ומערכות הנ"מ שלה, ותערוך תרגיל גדול לבחינת המערך החדש. כך אמר הלילה (שני) מפקד בסיס הגנה אווירית הגנרל אחמד מיקאני לסוכנות הידיעות הממשלתית פארס. לדבריו, הצבא האירני מפתח מערכת מכ"ם שתאפשר להם לגלות עצמים הטסים בגובה נמוך עד למרחק של 3,000 קילומטרים. מדובר במערכת שתשדרג משמעותית את יכולת הגילוי הקיימת, העומדת לדברי הסוכנות על 400 קילומטרים בלבד. במידה ואכן תפעל לטווחים המצויינים, תאפשר המערכת איתור ומעקב אחר מטוסים הממריאים מישראל וכן ממספר מדינות אירופיות קרובות.

מיקאני אמר כי "אנו בונים מערכות מכ"ם אקטיביות ופסיביות שונות, לריבוי טווחים ותדרים". הוא ציין כי בנוסף משדרגת המדינה את טילי הנ"מ ארוכי הטווח שברשותה. לדברי מיקאני, אירן מצפה להכפיל את טווח מערכת טילי ה"מרסד" שלה, המיועדים ליירוט בגובה נמוך. ביום שלישי הקרוב יתקיים תרגיל הגנה אווירית בן חמישה ימים, שיבחן את המערכות החדשות.

בשבוע שעבר, בנאומו במהלך ועידת הקהילות היהודיות בניו אורלינס שבארה"ב, הקדיש ראש הממשלה בנימין נתניהו חלק רב מנאומו לאיום האירני. "הצורך הראשון הוא לזהות סכנה בזמן. הסיכון הגדול ביותר על ישראל והעולם היא אירן גרעינית", אמר נתניהו וציין כי טהרן ממשיכה בהכחשת השואה, בשליטתה על לבנון וסוריה ובהתעלמותה מארצות הברית. "כך היא עושה בלי נשק גרעיני, תארו מה תעשה לו יהיה לה, מה החמאס וחיזבאללה יעשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully