וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

388 ימים בשבי: בני זוג שוחררו מפירטים סומלים

זוג גמלאים בריטים, שנחטפו לפני שנה מהיאכטה שלהם, שוחררו לאחר שמשפחתם שילמה כופר של כ-800 אלף דולר לפירטים סומלים. בני ההזוג: "אנחנו עור ועצמות, אבל בסדר"

בני הזוג הבריטים פול ורייצ'ל צ'נדלר שוחררו הלילה (שני) משבי פירטים סומלים, לאחר שהוחזקו תמורת כופר במשך יותר משנה. השניים הועברו על ידי הכנופייה שהחזיקה בהם לידי רשויות סומליה בעיר אדדו והוטסו לבירת קניה ניירובי, שם טופלו בידי דיפלומטים בריטים. בני הזוג מסרו כי "אנחנו בסדר, עור ועצמות, אבל בסדר". על פי הדיווחים שולמו עבור שחרורם קרוב ל-800 אלף דולר.

רייצ'ל צ'נדלר אמרה כי "אנחנו שמחים להיות בחיים, שמחים להיות כאן, וכמהים לראות את בני משפחתנו וחברים. אנחנו כל כך שמחים להיות בין אנשים רגילים, נורמליים, סומלים או אנשים ממקומות אחרים שאינם פושעים, כי השנה האחרונה עברה עלינו בחברת פושעים, וזה ממש לא דבר נחמד לעבור". בעלה סיפר כי לא חש שחייהם בסכנה מהרגע שנתפסו, אך הוסיף כי הפיראטים ניסו להפריד בין בני הזוג, ולאחר שהאחרונים התנגדו "הם הכו אותנו וזה היה מאוד טראומטי".

השניים, תושבי וויילס בני 61 ו-56, נתפסו באוקטובר אשתקד, כאשר כנופיה חמושה עלתה על היאכטה בה הפליגו במימי האוקיינוס ההודי, בין טנזניה לאיי סיישל. בני הזוג הפליגו סביב העולם בסירתם "לין רייבל", במסגרת טיול שלאחר יציאה לגמלאות. אניית מלחמה של הצי הבריטי הצליחה לאתר את קריאת המצוקה ששלחו השניים, וחייליה אף חזו באירוע החטיפה, אך לא הצליחו להצילם. הזוג הוחזק בשבי 388 ימים, תקופה חריגה שנבעה בין השאר בגלל הקושי לגייס את כספי הכופר.

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון כינה את שחרור בני הזוג "חדשות נפלאות", ואמר כי הרשויות יפעלו לאחד אותם עם משפחתם בהקדם האפשרי. שר החוץ הבריטי ויליים הייג אמר כי מדיניות הממשלה היא כי "איננו משלמים כופר או מוותרים ויתורים משמעותיים לחוטפים". משפחת החטופים סירבה לדון בפרטי העסקה. בהודעה ששחררו נאמר כי "המשפחה מאמינה כי יהיה זה לא אחראי לדון באף היבט מהליך השחרור, מאחר וזה עלול לעודד אחרים לחטוף אנשים פרטיים תמורת כסף, דבר שאף אחד מאתנו לא רוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully