וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצבא אירן: ישראל חלשה מכדי להוות איום

מפקד בחיל האוויר האירני אמר כי "תבוסותיה" של ישראל במלחמת לבנון השנייה ובמבצע ברצועת עזה, מוכיחות כי היא אינה מהווה איום על טהרן. "ישראל לא נמצאת בעמדה שתאיים על הרפובליקה"

מפקד בכיר בחיל האוויר האירני אמר היום (ראשון) כי ישראל חלשה מדי מכדי להוות איום על אירן. המפקד, תת אלוף אחמד מיגהני, אמר כי "תבוסותיה" של ישראל במלחמה נגד חיזבאללה ב-2006 וחמאס במבצע ברצועת עזה מוכיחות כי ישראל אינה מהווה איום על אירן. "הם אפילו לא היו מסוגלים להביס את חיזבאללה וחמאס שמהווים רק חלק מכוחנו. לכן ישראל לא נמצאת בעמדה שתאיים על הרפובליקה האיסלמית", אמר.

מיגהני חשף כי אירן קיימה תרגילי הגנה במתקני הגרעין שלה. "השנה ערכנו תרגילים טקטיים אשר דימו קרב אמיתי בקום, טהרן, נתאנז, בושהר ואספהאן, בהם ממוקמים הכורים הגרעיניים של המדינה", צוטט מיגהני בסוכנות הידיעות מאהר. מיגהני לא חשף את המועד בו התקיימו תרגילים אלה.

הוא הוסיף כי צבא אירן יערוך תרגיל הגנה אווירי בן חמישה ימים אשר יחל ביום שלישי. התרגיל ייערך "בכל המדינה במטרה לשפר את יכולת ההגנה שלנו", נמסר בסוכנות הידיעות פארס.

"פרישה של עשרות מערכות טילים"

מיגהני ציין כי בתרגיל הצבאי שיתקיים השבוע, ייערכו ניסויים בטילים שאירן פיתחה לאחרונה. "התרגיל נקרא 'מגיני השמים של ולאייט 3', ובמהלכו נפרוש עשרות מערכות טילים", הוסיף מיגהני. עם זאת, הוא הדגיש כי "הישגינו והתרגילים שלנו לא צריכים להיתפס כאיום על אף מדינה שכנה".

יצוין, כי בשבוע שעבר אירן הודיעה כי פיתחה גרסה משלה למערכות טילי ה- S-300 הרוסיים, וכי בקרוב תחל לערוך במערכות הללו ניסויים. רוסיה סירבה להעביר את המערכות מתוצרתה בשל סנקציות האו"ם נגד טהרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully