וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומס פרידמן: ביבי משחק עם הנשיא אובמה

עיתונאי ה"ניו יורק טיימס" תקף פעם נוספת את רה"מ נתניהו וכתב: "אם תקפוץ מהקומה ה-80, לאורך 79 קומות תחשוב שאתה עף. כך זה אצל ביבי, שמסרב להקפיא את הבנייה ומתעלם מהנפילה הפתאומית"

דווקא ביום בו נראה שראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לפייס את הממשל האמריקאי ופועל לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, הוא מותקף הבוקר (ראשון) בחריפות על ידי העיתונאי תומס פרידמן, בעל טור דעה ב"ניו יורק טיימס", ומי שנחשב לאחד מהעיתונאים החשובים והמשפיעים בעולם. רק לפני פחות מחודש טען פרידמן כי ישראל "מתנהגת כיום כמו ילד מפונק" בכך שהיא מסרבת להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות - והיום הוא כותב כי נתניהו משחק עם הנשיא ברק אובמה, וגורם לישראל להיראות כאילו היא מעוניינת בשטחים יותר מאשר בשלום.

"לנוכח כותרות החדשות בימים האחרונים, איני יכול שלא לחזור על האמיתה: אם תקפוץ מהקומה ה-80 של בניין, לאורך 79 קומות תוכל לחשוב שאתה עף. זו החבטה הפתאומית בסוף הנפילה שמלמדת אותך שאתה לא עף. מדהים אותי כמה מנהיגים ומדינות כיום מתנהגים כאילו הם סבורים שהם יכולים לעוף ומתעלמים מהעצירה הפתאומית שללא ספק תגיע בסוף הנפילה", כותב פרידמן.

לאחר המשל הוא עובר לנמשל וכותב: "ישנו ראש ממשלת ישראל, ביבי נתניהו, שאומר לכולם עד כמה הוא מחויב לשלום עם הפלסטינים, בה בעת שהוא מסרב להקפיא את הבנייה בהתנחלויות כתנאי מוקדם לכל משא ומתן. ישראל כבר מחזיקה 300 אלף מתנחלים בגדה המערבית, וביבי אומר שאין כל אפשרות שיורה על הפסקה נוספת בבנייה כדי לבדוק אם הממשלה הפלסטינית של אבו מאזן, שלדברי הישראלים הוא השותף הטוב ביותר שהיה מעולם בסוגיות ביטחוניות, יכולה לגבש הסכם בטוח של שתי מדינות עבור ישראל".

פרידמן ממשיך וכתוב כי "כעת, למעשה, ארצות הברית מנסה לשחד את ביבי להפוך את עמדתו. אולי הוא יעשה כן, אולם התנהלות זו אינה נאותה ואינה מבשרת טובות. במקום ליטול יוזמה ולומר לערבים ולפלסטינים, "אתם רוצים הקפאה של ההתנחלויות? בבקשה, עכשיו נראה למה אתם מוכנים להסכים", נתניהו משחק עם הנשיא אובמה, גורם לישראל להיראות כמי שרוצה אדמה יותר משלום, ומסתכן בכך שלעולם לא יושג הסכם בגדה המערבית - מצב שיוביל להטמעת 2.5 מיליון פלסטינים החיים שם בתוך מדינת ישראל לתמיד ואובדן הרוב היהודי. זאת הנחיתה הפתאומית בסוף הנפילה אלא אם כן תתרחש לפני כן המלחמה הבאה. אולם לעת עתה נראה שביבי חושב שהוא יכול לעוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully