וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: ארה"ב קלטה נאצים בשטחה אחרי השואה

דו"ח סודי שחובר במשרד המשפטים האמריקאי מגלה כי אלפי נאצים נקלטו בשטחה של ארה"ב לאחר מלחמת העולם השנייה: "אמריקה, שהתגאתה בהיותה מקלט לנרדפים, הפכה גם למקום מקלט לרודפים"

סוכנויות הביון של ארה"ב סייעו לנאצים בכירים למצוא מקלט בשטחה לאחר התמוטטות הרייך השלישי. כך עולה מדו"ח סודי שחיבר משרד המשפטים האמריקאי. העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח היום (ראשון) כי על פי הדו"ח בן 600 העמודים, אושרה כניסתם של אותם אישים אף שהרשויות ידעו היטב מי הם ומה עשו בעבר.

"אמריקה, שהתגאתה תמיד בהיותה מקלט לנרדפים, הפכה במידה מסוימת למקום מקלט גם לרודפים", נכתב בדו"ח. מחבריו כתבו כי על פי הערכות, מספרם של הנאצים ששוכנו בארה"ב אינו עולה על 10,000. בין האישים שפתחו פרק חדש בחייהם בארה"ב, ניתן למצוא את אוטו פון בולשווינג, מאדריכלי "הפתרון הסופי", ואת ארתור רודולף, מדען שהשתלב בתוכנית הטילים האמריקאית.

על פי הדיווח, הרשויות ניסו לטייח את הדו"ח וממצאיו במשך שנים. אף שהוא חובר במשך שש שנים, כתיבתו לא הסתיימה רשמית מעולם. משרד המשפטים האמריקאי טען בתגובה כי הדו"ח אינו משקף את הממצאים הרשמיים של המשרד, והוא מכיל מספר רב של חוסר דיוקים והשמטות מידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully