וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס: "נתניהו מעדיף פוליטיקה על שלום"

במאמר מערכת חריף מבקר העיתון הנחשב את ראש הממשלה, וקורא לו לשוב לשולחן המו"מ. בעיתון טוענים כי נתניהו בחר בשימור הקואליציה על פני תהליך השלום: "לא ניכר שהוא מוכן לעשות את הבחירות הקשות"

מאמר המערכת של העיתון "ניו יורק טיימס", שכותרתו "פוליטיקה מעל שלום", מבקר היום (שבת) את כוונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומאיץ בו "להפסיק עם המשחקים". עורכי העיתון קוראים לקבל את הצעותיה ("הנדיבות יתר על המידה", על פי הכותבים) של מזכירת המדינה קלינטון, להקפיא את הבנייה בגדה לחודשיים נוספים ולחזור לשולחן המשא ומתן.

"מוקדם יותר בביקורו הנוכחי, נתניהו הקדיש הרבה זמן לניסיונות לשכנע את הנשיא אובמה כי הוא רציני בנוגע לחתימת הסכם שלום עם הפלסטינים, וכי רק מנהיג בעל תפיסות דומות לשלו יוכל לבצע את המהלך. הלוואי ובאמת כך היה", כתבו עורכי העיתון.

בהמשך נכתב כי פגישתם בת שבע השעות של נתניהו וקלינטון לא בישרה על פריצת דרך וכי נתניהו סומך על גיבויים של "בני בריתו הרפובליקנים, שזכו לכוח מחודש על גבעת הקפיטול", בלי קשר לפעולות שיבצע. העיתון ציין כי "אם מר נתניהו מוכן לעשות את הבחירות הקשות בדרך לשלום, הדבר אינו ניכר בימים אלו. ניכרת החלטתו לבחור בשימור הקואליציה הניצית שלו, מאשר בעבודה יחד עם הנשיא אובמה לקידום השלום".

העיתון ציין לרעה את ההחלטה להוציא לפועל את בנייתן של יותר מ-1,000 יחידות דיור במזרח ירושלים, ואת כך שהאשים במרומז את ממשל אובמה, כיוון שאינו ממהר לאיים על אירן במתקפה צבאית. "הנשיא אובמה אינו פוסל אף אפשרות לפעולה", כתבו עורכי העיתון, "אנחנו לא יודעים אם הסנקציות יספיקו לעצור את השאיפות הגרעיניות של אירן, אבל אנחנו יודעים שבטהרן מרגישים את הלחץ. אנחנו גם יודעים שאיומים רפלקסיביים של הפעלת כוח רק יגרמו לסימפטיה בינלאומית כלפי אירן ויעודדו את האייתוללות בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully