וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: מנהיגת האופוזיציה שוחררה לאחר 7 שנים

מנהיגת האופוזיציה במיאנמר וכלת פרס נובל לשלום, אונג סאן סו צ'י, שוחררה ממעצר הבית בו הייתה נתונה בשבע השנים האחרונות. "עלינו לעבוד יחדיו, רק כך נוכל להשיג את מטרתנו", אמרה לאלפים שחיכו מחוץ לביתה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

מנהיגת האופוזיציה במיאנמר וכלת פרס נובל לשלום, אונג סאן סו צ'י, שוחררה היום (שבת) ממעצר הבית בו הייתה נתונה ב-15 מתוך 21 השנים האחרונות. שלטונות החונטה הצבאית במדינה הורו על שחרורה של סו צ'י עם תום תקופת המעצר.

"יש עת להיות בשקט ועת לדבר. עלינו לעבוד יחדיו. רק כך נוכל להשיג את מטרתנו", אמרה סו צ'י לאלפי בני האדם שהגיעו אל חצר ביתה והריעו לה. לאחר מכן, שבה לביתה ונפגשה עם מנהיג מפלגת האופוזיציה בפעם בראשונה מזה שבע שנים.

שחרורה של סו צ'י זכה לתגובות אוהדות ברחבי העולם. "ארצות הברית מברכת על השחרור שנעשה לאחר השהייה ארוכה", אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה בהצהרה שפירסם הבית הלבן. "הגיע הזמן שהמשטר במיאנמר ישחרר את כל האסירים הפוליטיים, ולא רק אחת מהם".

גם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, בירך על השחרור. "חירות היא זכותה של סו צ'י. על המשטר במיאנמר להעניק לה זכות זו", הוא אמר. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, קראה אף היא לחונטה לשחרר את יתר האסירים הפוליטיים הכלואים במיאנמר.

ביום חמישי דחה בית המשפט העליון במיאנמר את עתירתה של סו צ'י בדרישה לשחררה ממעצר הבית. סו צ'י זכתה בפרס הנובל על פועלה לקידום זכויות האדם במדינתה, שרק בשבוע שעבר נערכו בה בחירות בהן זכתה כמצופה מפלגת החונטה הצבאית השולטת במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully