וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה בליכוד: "המשולש לרשות במסגרת הסדר"

ח"כ כרמל שאמה-הכהן הציג באירוע שבתרבות בבאר שבע משנה דומה לזו של שר החוץ ליברמן וקרא להעברת אום אל-פחם לשטחי הרשות במסגרת הסדר מדיני. כשנשאל כמה מערביי ישראל יש להעביר לרשות השיב: "כמה שיותר"

"בהסדר קבע, חייבים להעביר את המשולש ואת אזור אום אל-פחם לשטחי הרשות הפלסטינית", כך הצהיר היום (שבת) ח"כ כרמל שאמה-הכהן (הליכוד), באירוע שבתרבות בבאר שבע. שאמה ציין כי "האוכלוסייה הערבית בישראל סובלת מהקצנה ומהתחזקות גורמים דוגמת השייח' ראיד סלאח. אני אומר – או אחים, או נפרדים. אני לא בעד טרנספר, אני פשוט מעביר אותם, את רכושם ואת בתיהם לשטח הרשות הפלסטינית".

כאשר נשאל שאמה כמה מערביי ישראל צריכים לעבור במסגרת הסדר מדיני השיב כי "כמה שיותר". "אני חושש מהשתלטות של עורכי דין ערביים על מחוז הצפון של לשכת עורכי הדין", הסביר שאמה. "אני בעד מדינה יהודית ודמוקרטית".

מנגד, הבהיר שאמה כי להערכתו יש עם מי לדבר על הסדר: "לדעתי נתניהו מבין את המשמעויות של משא ומתן אמיתי ורציני עם הפלסטינים", אמר. "זה לא יקרה תוך שלושה חודשים ואולי גם לא בשנה הקרובה, אבל יש פרטנר בצד הפלסטיני".

"טיעוני אקוניס לא עניינים"

שאמה, שעתיד לעמוד בראש ועדת הכלכלה שלא הכנסת לאחר מאבק סוער עם יושב הראש הנוכחי, ח"כ אופיר אקוניס, ציין כי "משמעות גילוי הגז מול חופי ישראל זהה למשמעות של הקמת הכור הגרעיני בדימונה. כל מצוקות התקציב של המדינה, דוגמת סל התרופות או הקצאות כאלו ואחרות ייפתרו בעזרת ההכנסות הצפויות מתגמולי הגז".

שאמה התייחס אף למאבק אודות ראשות הוועדה ואמר כי "הטיעונים שלי הם תמיד ענייניים, אך לא כך אצל אקוניס. אני מאמין שראש הממשלה יעמוד בהסכם הרוטציה בוועדת הכלכלה. אני מרגיש שראש הממשלה דווקא מתואם איתי, אולם הבכירים במשרדו ה אלו שלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully