וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתכנן פיגועי ה-11/9 לא יישפט בגלל הליברלים"

גורמים בממשל האמריקאי אמרו כי החשוד בתכנון פיגועי ה-11/9 יועמד לדין כנראה רק אחרי הבחירות הבאות לנשיאות. הסיבה לעיכוב היא חשש מהתנגדות המחנה הלירבלי למשפט צבאי

חליד שייח' מוחמד, החשוד בתכנון פיגועי ה-11 בספטמבר, יישאר ככל הנראה במעצר ולא יועמד לדין בקרוב. גורמים בממשל האמריקאי אמרו הבוקר (שבת) לעיתון "וושינגטון פוסט" כי לא ניתן להעמידו לדין בקרוב, אלא רק רק לאחר הבחירות הבאות לנשיאות, כשתשרור אווירה פוליטית שונה בארה"ב.

לדבריהם, לא ניתן להעמיד את מוחמד לדין בבית משפט פדרלי בני יורק בשל התנגדות חברי קונגרס שלא מעוניינים שמדינתם תישא בהוצאות המשפט. מנגד, לא ניתן להעמידו למשפט צבאי בכלא גואנטנמו, כפי שתכנן ממשל בוש, בשל התנגדות המחנה הליברלי.

מוקדם יותר השבוע אמר התובע הכללי אריק הולדר כי מתגבשת החלטה בעניין משפטו של מוחמד. בתגובה דחו גורמים בממשל את דברי הולדר, ואמרו כי לא צפויה החלטה בקרוב. כמו כן, סנטורים ממדינת ניו יורק חזרו והדגישו כי הם מתנגדים לכך שמוחמד יישפט בניו יורק, משיקולים ביטחוניים וכלכליים. גורם בממשל שבחר להישאר בעילום שם אמר כי "הולדר אומר 'בקרוב', אחרים אומרים שלעולם לא. זה יקרה מתישהו באמצע".

חליד שייח' מוחמד נתפס בפקיסטן במרץ 2003 והוא הוחזק במתקן כליאה סודי של ה-CIA עד שהועבר לכלא גואנטנמו בשנת 2006. ממשל בוש רצה לתבוע את מוחמד בגין עבירות של פשעי מלחמה, אולם ממשל אובמה החליט להעמידו לדין בבית משפט פדרלי, כחלק מהמאמצים לסגור את כלא גואנטנמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully