וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות הדנ"א: ההוצאה להורג הייתה בטעות

קלוד ג'ונס הורשע ברצח בארה"ב לפני כעשר שנים והוצא להורג. בדיקת דנ"א של השערה שהביאה להרשעתו מראה כי השערה לא נלקחה מראשו, אלא מראשו של הקורבן

האם קלוד ג'ונס הוצא להורג על לא עוול בכפו? עשר שנים אחרי שהוצא להורג בעוון רצח, עולה החשד כי ג'ונס, שהיה בן 60 במותו, נענש על פשע שלא הוא ביצע. הראייה המרכזית נגד ג'ונס, שערה שנמצאה בזירת הרצח, נבדקה בזמנו באמצעות מיקרוסקופ, ונקבע כי היא שייכת לג'ונס. אולם, בדיקה גנטית שנעשתה באחרונה מראה כי השערה הייתה מראשו של הנרצח, אלן הילזנדגר.

ג'ונס עצמו טען בשעתו כי לא הוא זה שביצע את הרצח שאירע בשנת 1989. לדבריו, בשעת הרצח חיכה ברכב, שעה שחברו ירה שלוש פעמים בקורבן סמוך לעיירה קטנה במדינת ניו יורק. יתרה מזאת, ג'ונס ביקש ממושל מדינת ניו יורק לערוך בדיקת דנ"א של השערה, אולם הבקשה לא התקבלה.

יצוין כי לג'ונס היה עבר פלילי שחור עוד בטרם הורשע ברצח: מספר שנים לפני כן הוא הצית את התא בו ריצה עונש מאסר במדינת קנזס, והרג את שותפו לתא. אחיו של האיש שבגין רציחתו הוצא ג'ונס להורג, ג'ו הילזנדגר, לא התרשם ממצאי בדיקת הדנ"א. לדבריו, הוא סבור כי "הוציאו להורג את האדם הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully