וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שמאל בדרך לעזה נחטפו בשל סכסוך כספי

פעילים בריטים שהיו בספינה בדרכם לעזה נקלעו לסכסוך כספי עם קברניטם. בתגובה חטף הקפטן היווני את הפעילים לים סמוך ללוב. אוניות לוביות מנסות ללכוד את הספינה

מי יסייע למשלחת הסיוע? תשעה חברי ארגון "הדרך לתקווה" שביקשו לשבור את המצור על רצועת עזה, נחטפו היום (חמישי) במפתיע מהנמל הלובי דרנה אל לב ים, לאחר שנקלעו לסכסוך כספי עם הקברניט היווני של ספינתם. בין הפעילים שניים מנוסעי המרמרה, שבהשתלטות צה"ל עליה לפני מספר חודשים נהרגו תשעה בני אדם.

הפעילים מגיעים ככל הנראה מבריטניה ואירלנד. אחד מהם הוא קן אוקייף, חייל המרינס לשעבר שנכח גם על המרמרה. נוסף על המתנדבים, נמצאים על הספינה שלושה פקידי ממשל לוביים ופקיד נוסף מאלג'יר.

הספינה הנמלטת נמצאת כעת במים הבינלאומיים והיא נרדפת על ידי שתי אניות קרב ושני מטוסים לוביים. גורמים רשמיים מסרו כי הרשויות מנהלות משא ומתן עם קפטן הספינה מאז שעות הבוקר.

מארגון "הדרך לתקווה" נמסר כי הם מודאגים מאוד מהמצב שנוצר, מאחר והספינה אינה סגורה לחלוטין, ולפיכך לא מוגנת מפגעי הטבע. מתאמת הארגון אלי מרטון אמרה מלונדון כי "אנו מזועזעים מי מה שקרה. אנחנו מבינים כי בעל הספינה כעס בגלל ענייני תשלום, נעל את החלק האחורי של הספינה ופרץ מהנמל, בעודו עדיין קשור לרציף. חלקי חבל ופיסות בטון מהרציף התעופפו לכל עבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully