וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מפוסט טראומה? שחקו "טטריס"

מדענים מאוקספורד טוענים כי משחק ה"טטריס" יכול לסייע להתגבר על תסמונת פוסט-טראומטית. לדבריהם, "המשחק מצריך שימוש במשאבי הזיכרון שמייצרים פלאשבקים"

משחק ה"טטריס" המפורסם כנראה איננו רק שעשוע ממכר, אלא גם בעל סגולות רפואיות: לפי חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד באנגליה, משחק הטטריס יכול לסייע בהתגברות על תסמונת פוסט-טראומטית (PTSD).

המשחק, שמטרתו סידור צורות גיאומטריות לאורך שורות, דורש, לפי החוקרים, שימוש באותם משאבי זיכרון המשמשים להעלאת פלש בקים טראומטיים. "פלאשבקים הם דימויים חזקים, וכנראה שהם נמנעים מכיוון שהמשחק מתחרה עם הפלאשבקים על אותם משאבי זיכרון חזוית", אומרת אמלי הולמס, מהמחלקה לפסיכיאטריה באוקספורד.

במחקר קודם שביצעו החוקרים נמצא כי המשחק סייע בהפחתת פלשבקים אצל מתמודד שנחשף לתכנים טראומטיים. במחקר הנוכחי, המתפרסם בכתב העת PLoS ONE, הקרינו החוקרים סרטים בעלי דימויים טראומטיים ל- 60 נבדקים. לאחר מכן חולקו הנבדקים לשלוש קבוצות שוות: הקבוצה הראשונה שיחקה טטריס במשך עשר דקות, השנייה שיחקה משחק טריוויה, והשלישית לא שיחקה כלל.

החוקרים מצאו כי הנבדקים ששיחקו טטריס חוו פחות פלאשבקים בעבקות הקרנת הסרטים מאשר אלה שלא שיחקו כלל. כמו כן, הקבוצה ששיחקה טריוויה חוות יותר פלשבקים מאשר הקבוצה שלא שיחקה כלל. הולמס הוסיפה, כי "המחקר מראה שלא כל משחק מונע את הפלאשבקים, ולמשחק הטטריס יש השפעה מיוחדת. המשמעות היא שמטלות מסוגים שונים משפיעות באופנים שונים על פלאשבקים טראומטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully