וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: אובמה באינדונזיה

מסביב לעולם בשבוע עם ברק אובמה באינדונזיה, המשבר ההומניטרי בדרפור, החאג' במכה, והתמונות המזעזעות שהאמריקאים מקווים שינצחו את המלחמה בעישון

חוזר לנוף ילדותו

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, הנמצא בעיצומו של מסע לארבע מדינות באסיה, ביקר השבוע באינדונזיה, המדינה בה חי במשך ארבע שנים כשהיה בן שש. זאת לאחר שאמו נישאה לאינדונזי. הביקור עורר התרגשות רבה בקרב המקומיים. במהלך שהותו במדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר בעולם אמר אובמה כי מאמצי ארה"ב להושיט יד לעולם המוסלמי הם כנים, אך הודה כי יש עוד מקום לשיפור.

בתצלום: ברק ומישל אובמה מצטלמים על רקע המסגד הגדול ביותר בדרום-מזרח אסיה עם אימאם המסגד.

עולים לרגל

דבריו של אובמה נאמרו בזמן שמיליוני מאמינים מוסלמים מקיימים את מצוות העלייה לרגל לעיר הקדושה מכה שבערב הסעודית. החאג' הוא אחד ממפגני הדת ההמוניים הגדולים ביותר בעולם, ועל פי המסורת כל מוסלמי חייב לקיים את המצווה לפחות פעם אחד בחייו.

בתצלום: עולה לרגל מתפלל על הר אל-נור המשקיף על מכה.

המחאה לא עזרה

משאיות עמוסות ב??פסולת גרעינית הגיעו השבוע ליעדם הסופי, מתקן הטמנת הפסולת בגורלברן שבצפון גרמניה. למרות ההפגנות הרבות של פעילים נגד הגרעין לכל אורך המסע, שהחל בצרפת. המשאיות יצאו מתחנת הרכבת בדננברג, לשם הובל המטען ברכבת. אלפי מפגינים שבילו את המסע בחסימת הכבישים המובילים לאזור. המשלוח הענק, הכולל מאה עשרים ושלושה טונות של פסולת גרעינית, הוחזר לגרמניה לאחר שעבר טיפול בצרפת.

בתצלום: מפגינים ישנים לצדי הדרך.

עושים פרצוף

אנשי ארגון אוקספם ערכו בסיאול בירת קוריאה הדרומית מיצג במהלכו קראו למנהיגי מדינות G20 להילחם למען מיגור העוני העולמי. חברי הארגון הופיעו כשאת פניהם מכסים מסיכות של המנהיגים שישתתפו בכינוס הארגון בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פיצוץ על הפסים

שתי רכבות משא שהובילו נפט התנגשו זו בזו בעיר ביאליסטוק בפולין וגרמו לפיצוץ אדיר. למרבה המזל, אחד הנהגים נפגע קל מאוד מהפיצוץ ולא היו נפגעים נוספים.

מנוחתם האחרונה

בבלרוס נערך השבוע טקס קבורת שרידי 923 חיילים וקצינים גרמנים שנהרגו בקרבות שונים במדינה במהלך מלחמת העולם השנייה.

בתצלום: חיילים מכינים את הארונות לקבורה.

התור נמשך

המשבר ההומניטרי בדרפור אולי כבר לא תופס הרבה כותרות אך הוא עדיין שריר וקיים. השבוע ביקרה במקום סגנית מזכ"ל האו"ם לנושאים הומניטריים וסיוע חרום, ואלרי אמוס.

בתצלום: אנשים עומדים בתור לאוכל במחנה עקורים.

ציפור ביד ועל השולחן

חיילי ארצות הברית המשרתים באפגניסטן מתכוננים לחג ההודיה שייערך בעוד כשבועיים. לפי המסורת נהוג לאכול תרנגול הודו בארוחת החג.

בתצלום: נחת אמריקאי לוקח תרנגול הודו שנקנה בשוק המקומי ויוגש בארוחה.

תופסים ראש

בלונדון נערכת בימים אלה תערוכה בנושא סמים בשם "היי סוסייטי". השימוש בחומרים משני-תודעה קיים לאורך ההיסטוריה האנושית ובתרבויות רבות ברחבי העולם. תעשיית הסמים הבינלאומית מגלגלת כ-320 מיליארד דולרים בשנה. מטרת התערוכה היא לתת פרספקטיבה על ההיסטוריה של סמים.

בתצלום: אישה מתסכלת על תמונות של פרגים מוקרנות על קיר.

לקחו לריאות

בעוד בבריטניה מתעסקים עם סמים, רשויות הבריאות בארצות הברית נאבקות בעישון סיגריות. בימים אלה מוצגות מספר תמונות גרפיות במיוחד על נזקי העישון למעשנים, לילדים ולמעשנים פאסיביים. התמונות הנבחרות יודבקו על חפיסות סיגריות במטרה לעודד גמילה מעישון ולהרתיע מצטרפים חדשים למעגל המעשנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully