וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים סייעה לישראל בחיסול בעזה

המגזין האמריקאי "טיים" מדווח כי ישראל קיבלה סיוע מקהיר לצורך חיסולו של בכיר בארגון "צבא האיסלם" ברצועה. לפי הדיווח, האיש נהרג לאחר שמצרים השיגה מידע על כוונתו לתכנן פיגועים בסיני

ישראל קיבלה סיוע ממצרים בחיסול מוחמד נימנים, בכיר בארגון "צבא האיסלם", ברצועת עזה ב-3 בנובמבר, כך פרסם אמש (רביעי) אתר האינטרנט של השבועון האמריקאי "טיים". לפי הדיווח, המודיעין המצרי השיג מידע כי נימנים תכנן לפגוע בכוחות אמריקאיים בסיני, בעקבות לכידת פעיל אחר של "צבא האיסלם" בסיני.

בפעולה המדוברת נהרגו נימנים וכן נפצעו ארבעה בני אדם נוספים, לאחר שאירע פיצוץ ברכב. לפי ה"טיים" מקור הפיצוץ היה טיל שהגיע ממסוק צה"ל שחג בסמוך. נימנים, תושב מחנה הפליטים שאטי שממערב לעיר עזה, שהיה ברכב, נהרג במקום, ונוסע אחר נפצע יחד עם עוד שלושה עוברי אורח, שנפצעו אף הם ופונו לבית החולים שיפא בעזה.

השב"כ וצה"ל אישרו שביצעו את התקיפה, מכיוון שנימנים היה מעורב יחד עם חמאס בתכנון פיגועים נגד יעדים ישראלים ואמריקאים בסיני, וכן בפעילויות נוספת נגד ישראל בעבר.

לדברי "טיים", שיתוף המידע המודיעיני הזה הינו עליית מדרגה בשיתוף הפעולה בין ישראל למצרים בשנים האחרונות. מקורות ביטחוניים מסרו למגזין כי מצרים עוזרת הרבה יותר, בין היתר עקב חשיפת כוונת ארגון חיזבאללה לערוך פיגועים בשטחה. בשנה שעברה פורסם במצרים כי 49 פעילי הארגון השיעי נעצרו בסיני בחשד שתכננו פיגועים נגד מצרים. לדברי אחד המקורות, ארגון חיזבאללה "קנה דירות סמוך לסואץ, סירות מהירות ומכוניות. הם בנו תשתית גדולה מאוד לא רק באמצעות הברחות לעזה, אלא גם על ידי תכנון פיגועים נגד תיירים בסיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully