וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: ההקלות בסגר לא שיפרו מצב האזרחים בעזה

ראש אונר"א ברצועת עזה מסר ל-BBC כי "אין שינוי מהותי" במצב האוכלוסייה ברצועת עזה מאז שישראל הודיעה ביוני על הקלות בסגר. "ההקלות לא היו דבר מלבד הקלה של הלחץ הפוליטי"

האו"ם מוסר כי אין "שינוי מהותי" במצבה של האוכלוסייה ברצועת עזה מאז שישראל הודיעה ביוני על "הקלות בסגר הכלכלי" על הרצועה. כך דווח הלילה (חמישי) ברשת החדשות הבריטית BBC.

ביוני הודיעה ישראל על שורה של הקלות בסגר על רצועת עזה. כחלק מההקלות פורסמה רשימה של פריטים אשר כניסתם לרצועה אסורה וכניסתם של פריטים אשר לא מופיעים ברשימה מותרת. זאת במקום המצב שהיה נהוג קודם לכן לפיו היתה קיימת רשימה של פריטים המותרים לכניסה וכניסתם של כל היתר נאסרה.

ראש אונר"א ברצועת עזה, ג'ון גינג' אמר כי לא רבים בעזה הבחינו בהבדל בחייהם בעקבות שורת ההקלות. "לא היה הבדל מהותי עבור האנשים בשטח בנוגע למעמד שלהם, התלות שלהם בסיוע ובכלכלה. ההקלות בסגר, כפי שתוארו, לא היו דבר מלבד הקלה של הלחץ הפוליטי שהופעל על ישראל ומצרים". ג'ינג' האשים את ישראל בהתעלמות מדרישות הקהילה הבינלאומית להסיר לחלוטין את הסגר על עזה.

בתגובת משרד החוץ ל-BBC נמסר כי האו"ם מפספס את הנקודה. "האו"ם מסרב לדבר על הפיל שבחדר", אמר יגאל פלמור. "מדוע ישנן בעיות בייצוא וייבוא פריטים לעזה? למה הגבול סגור? בגלל שהשטח מוחזק בידי ארגון טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully